Sneeuwbanden

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Sneeuwbanden

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer, ik gebruik echter de 996 als daily en met de velgen die ik nu heb door (eventuele) sneeuw en strooizout ploeteren zou afschuwelijk achterlijk zijn. Ik hang dus en ga moeten winterbanden kopen voor de originele velgen (die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb 8) )

De vraag is wat te kopen? En vooral welke maat dus.

COC spreekt over 225/40R18 vooraan, en 295/30R18 achteraan
      Vooraan geen probleem, achteraan is een bandensoort die blijkbaar niet bestaat in winterbanden…

Gebruiksaanwijzing dan maar?
      Die spreekt over winterbanden in de maat 225/40R18 vooraan, en 265/35R18 achteraan.

Vooraan blijft dus hetzelfde = bestelbaar
      Achteraan blijkt wél te bestaan in winterbanden = ook bestelbaar

Echter… gebruiksaanwijzing spreekt ook tegelijktijdig over 10Jx18 velgen, terwijl er op de 996 4S standaard achteraan 11Jx18 velgen liggen. Hierover geen woord in de gebruiksaanwijzing.

Kan ik 265/35R18 kwijt op een 11Jx18 velg?

9 reacties aan het bekijken - 91 tot 99 (van in totaal 99)
    • WB

Wilt ge nu zeggen dat ge die aan uw sleepoog hebt vastgehaakt….? 😮

Op gevaar af van de eeuwige discussie weer op te starten, maar ik heb er nog steeds spijt van dat niemand gefilmd heeft hoe ik verleden winter met de boxster S op winterbanden een BMW X5 met zomersloffen, maar wel 4×4, hier het heuveltje moest optrekken omdat de stakker niet boven geraakte.

Winterbanden, op al mijn bakskes, en doe dat al 15 jaar zo.

Wim

Bij de bandenboer. 😉

Zal morgen eens op de zaak kijken, wie ze kan leveren.

Ik wil best wel de banden kopen die voorgeschreven zijn hoor vawilliam 😉
              Alleen vond ik ze niet 😆

Beste Wim, waar vind je die Falken’s? Ik had die op mijn T5 ook en ben daar eigenlijk heel tevreden van. Eens de winter gedaan is gaan er toch asap weer de mooie velgen onder en in de winter kom ik toch met moeite boven de 150…

Anoniem

Mushroom
                265 op een 11J velg gaat maar net lukken denk ik.
                De band is daar te smal voor.
                Als je het wel zal doen gaat de band ‘getrokken’ liggen op de velg en zal een groot deel van het voordeel (zachte flanken) van de winterband verloren gaan vrees ik.

Misschien zelf volgende site eens bekijken
                http://www.megaflix.nl/test/test2.html

Wim

Zijn wel te verkrijgen hoor in winterbaden. 😉

De Falken FK452 295/30R18 winterband is leverbaar vanaf 204.54 euro.

Dunlop 285/35 R18 101W XL met velg rand bescherming vanaf 304.00 euro

‘t Is een kwestie van gewoonte denk ik.
                    Ik heb het nooit gemist, nochtans, ge kent mijn T5 : 20″ers, maar wel voorwielaangedreven. Nooit ergens een probleem gehad, en nooit stiller moeten rijden dan de rest.
                    Anyway, ik moet er nu hebben dus ik ga niet weer de discussie starten.

Hou je maar vast voor de oranje velgen 8)
                    Ik had verleden jaar dan ook al de GT3RS stickers laten maken, ook in ‘t oranje, voor op de zijkant maar dan wel met een Carrera 4S opschrift ipv GT3RS, en ik heb ook folie liggen om de spiegels te wrappen, oranje natuurlijk 8)
                    Vind zoiets wel ludiek en in de lente gaat’t er allemaal weer af.
                    En… alles is beter dan de standaardvelgen toch?? Toch?? 🙂
                    Zit al te denken wat ik volgend jaar zal doen, misschien de velgen in ‘t zwart en één of andere Martini-striping erop. Met welke andere auto kan je zoiets doen?? 😆

Mushroom schrijft:

Of beter gezegd : winterbanden.

Eerlijk gezegd ben ik een non believer……
                      …..die ik verleden jaar in een vlaag van zinsverbijstering laten oranje poederlakken heb…

Ik was vroeger ook een non-believer van winterbanden… tot verleden jaar.
                      Was het beu om met de laagprofielbanden op mijn daily driver door de sneeuw te schuiven en heb dan besloten om winterbanden te kopen.
                      Wel, ik kan je zeggen dat er wel degelijk een verschil bestaat! Met de zomerbanden reed ik gewoon rechtdoor als ik af moest slaan… met de winterbanden in de sneeuw volgende de wagen gewoon de weg die ik wou nemen….

Enne … ben benieuwd naar de eerste keer dat ik je zie met je oranje velgen, ik zal mijn 8) dan wel opzetten … 😆 😆 😆

Anoniem

Oh wat kan oranje mooi zijn.
                        😉 😉 😉 🙄 🙄 🙄 🙄 😳 😳 😳 🙁 🙁 🙁 🙁 .
                        Ja verstand komt met de jaren .
                        Funny

9 reacties aan het bekijken - 91 tot 99 (van in totaal 99)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.