[quote=”mcklusky”:honpc82s][quote=”ferdy”:honpc82s]
First comes, First serve.
Eens een domainnaam toegekend, blijft dit zo[/quote]
Dat is niet zo, lees de kleine lettertjes maar eens op http://www.dns.be
Ik heb zelf samen met de zaak waar ik vroeger werkte een domeinnaam opgeeist die door de concurrentie was ingenomen, hij werd verplicht de domeinnaam aan ons te verkopen aan het tarief dat hij hem van de provider had aangekocht, ik moet wel zeggen dat die procedure maanden in beslag heeft genomen en uiteindelijk toch 1500euro aan procedurekosten gekost heeft.
Zij die de domeinnaam snel willen kunnen dus misschien maar beter iets afspreken met de verkoper…[/quote]
Dan zal er inderdaad wel een goede reden geweest zijn zoals een gedeponeerd handelsmerk b.v.
COLA zal wel mogen, is een algemene naam voor een softdrink maar aan COCA-COLA en PEPSI-COLA ,die handelsmerken zijn, zou ik niet beginnen.
Zij hebben daar een leger advokaten rondlopen die daar staan op te wachten. Firma’s die handelsmerken hebben moeten daar ook voor betalen en regelmatig hun patenten verlengen.
Wij hebben al produkten van de markt laten halen omdat rechstreekse concurrentie onze naam gedeeltelijk gebruikte !!
Ik twijfel er dus aan dat PEPSY wel kan, het heeft de zelfde intonatie !!
Mischien als je onderbroeken onder die naam verkoopt maar zeker geen frisdrank.
Ik denk dat de verkoper van deze domainnamen ,zoals je zegt, vlug wil rijk worden maar dat er een addertje onder het gras zit, of is het [size=150:honpc82s]WEER[/size] [size=200:honpc82s]EEN HOLLANDER[/size]