Home › Forum › Zeverhoekje › Snelheidsbegrenzer op alle nieuwe auto’s binnen 3 jaar? WTF!!
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 10 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
23 februari 2019 om 02:02
-
MakerDiscussie
-
Zo’n Hamilton dashbord bedoelen jullie? Ik kom er ook zot van.
als je nu nog moet verhuizen ben je te laat.. brexshit is a fact.
verhuizen naar Eiland of Mann ; buur worden van M Cavendish 😀 😀
Daar mag men tenminste nog lang ongelimiteerd rijden en dan nemen we er enkele “celtic ongemakken of gewoontes” (sommige tradities ) er maar bij
en dan een ouderwetse 964 of 911met handbak…:wink:
veel automobilisten willen ook gewoon van A naar B.. dus kan het ze geen hol schelen dat hun auto een smartphone is.. dan moeten ze al niet meer op hun echte smartphone zitten terwijl ze van A naar B rijden..Millenials al helemaal.
“Hey Mercedes….”Je ziet het hele dagen, nu met de corona rijden ze nog minder dan voorheen en is de situational awareness helemaal om zeep
Bijna 2 jaar verder..
Big Brother zal wel meer dan alleen de snelheid monitoren, dixit een artikel in DS, enkele quotes:
Veel automobilisten beseffen het nog niet, maar hun wagen wordt almaar meer een smartphone op vier wielen. Voor autobouwers zijn ‘big data’ cruciaal om de 21ste eeuw te overleven.
In de toekomst moeten auto’s hun bestuurder, bijvoorbeeld, letterlijk en figuurlijk in het oog houden en ingrijpen als die verstrooid of vermoeid raakt…. Verzekeraars likkebaarden alvast bij het idee toegang te hebben tot die ‘zwarte dozen’.
Dat de gegevens alleen de bestuurder zelf toehoren, lijkt nu al een verloren strijd. Tijdens een conferentie in Brussel voor een publiek uit de auto-industrie, een dik jaar geleden, barstte de zaal in lachen uit toen de vraag viel of het nog kon om gewoon een wagen te kiezen die rijdt, meer niet. ‘Alleen maar voor de heel rijken of de heel armen’, was de reactie. Voor wie zich een oldtimer kan veroorloven of het met een oud wrak moet doen.
ah oh, er is meer dan T5, weet ik veel, dacht dat die de zwaarste was 😀 Volvo niet meteen mijn speciaiteit, ik zie dat meer als de firmawagen van mijn collegas die niet al te neig autominded zijn. 😀
ja ok, maar hoeveel van die S90 D4 en T5 verkopen ze op een jaar?
MODEL YEARS NUMBERS BODY SEATS CYL
S90 May 2016-December 2016 7,383 4-Door Sedan 5 —
S90 2017 46,602 4-Door Sedan 5 —
S90 2017-December 2018 57,142 4-Door Sedan 5 —
S90 2019 4,916 4-Door Sedan 5 —
S90 Totals 2016-2017 53,985 4-Door Sedan 5Dat zijn de totalen, zullen veel D3’s en T4’s bij zitten…
D4 en T5 , wereld wijd 5 000 per jaar?
Das nie veel hoor.10000? denk het niet
D4 en T5 zitten bij een S90 al op 230km/u
Das 50km/u meer dan hun zelf opgelegde limiet…Hoeveel auto’s heeft Volvo wel die 220-250 kunnen??
180-220 lijkt me realistischer…Laten we er niet te schijnheilig over doen : Volvo doet dit om te besparen
Auto’s maken die max. 180km/u rijden kost veel minder dan er eentje maken welke 220-250km/u haalt. Maar dat kunnen ze niet zeggen natuurlijk.
Dit aan de man brengen onder de noemer ‘veiligheid’, wat natuurlijk perfect bij hun imago, is marketing technisch briljantZe kunnen alles veel lichter uitvoeren aan halve prijs (en het bespaart weer wat gewicht ter compensatie van de zware batterijen welke ze zullen meesleuren)
Twee vliegen in 1 klap
Ik durf wedden dat Belgie ook het land is met de minste politie patrouilles op de weg.
Wild Wild West, enkel struikrovers, flits palen en TC’s.
Snelheidsbegrenzer brengt niets op
Flitspalen daarentegen…Vandaag in de gazet, Volvo gaat al hun auto’s limiteren op 180.
Wat een klucht, van alle zware accidenten met Volvo’s hoeveel ervan waren er dan wel boven de 180? ik gok een hele, hele kleine minderheid.
Het enige dat ik me kan inbeelden is dat ze nu vanuit de fabrieken afkomen met een eigen top snelheids beperking om te proberen zelf te reguleren en argumentatie van die auto speed limit rotzooi te ontkrachten en zo dat gedoe tegen te werken..
Als dat zo is betwijfel ik toch wel het nut daarvan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.