Home › Forum › Zeverhoekje › snelheidsbegrenzers? for real?
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 5 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
4 mei 2021 om 13:00
Weet iemand hiervan?
Ik geloof het nog niet…
https://gocar.be/nl/autonieuws/veiligheid/snelheidsbegrenzers-verplicht-vanaf-2022 -
MakerDiscussie
-
[quote=”DeePee post=288879 userid=5437″]https://autonieuws.be/nieuws/7575-banden-en-niet-verbrandingsmotor-vandaag-grootste-oorzaak-van-fijn-stof
Niet de uitlaatgassen maar de banden zijn vandaag het probleem. En dan nog volledig in het nadeel voor de veel zwaardere EV’s.
Maar dat verhaal past niet in de groene transitie doctrine. Dus de experten gaan nog ns een reeks verboden uitbraken.
Iedere financieel kwetsbare staat het vrij om 70-90-100 te rijden op de snelweg zonder dat dit moet opgelegd worden aan iedereen. Toch?[/quote]
“Een halve ton batterijgewicht kan zo resulteren in bandenemissies die bijna 400 keer hoger liggen dan de werkelijke uitlaatemissies van een nieuwe benzinewagen”
400 keer? Echt?
Gaan we alles zomaar blijven slikken hier in België??? Loopt toch stilaan de spuigaten uit…
Niet de uitlaatgassen maar de banden zijn vandaag het probleem. En dan nog volledig in het nadeel voor de veel zwaardere EV’s.
Maar dat verhaal past niet in de groene transitie doctrine. Dus de experten gaan nog ns een reeks verboden uitbraken.
Iedere financieel kwetsbare staat het vrij om 70-90-100 te rijden op de snelweg zonder dat dit moet opgelegd worden aan iedereen. Toch?In DS vandaag: “De expertengroep rond koopkracht en concurrentievermogen heeft een eerste rapport afgeleverd aan de federale regering. De economen willen de inflatiecrisis vooral bestrijden door in te zetten op de meest kwetsbaren en de groene transitie te versnellen. Zo willen ze onder meer de maximumsnelheid op snelwegen verlagen.”
Nou, het ontgaat me toch hoe ik concurrentiëler zou worden door trager te gaan rijden… En daarbij, het is niet verboden om 100 in plaats van 120 te rijden, iedereen is daar vrij in als hij/zij/het op die manier een lager verbruik wil bewerkstelligen en zo meer euro’s overhouden om elders te spenderen…
tel daarbij nog de snelheidscontroles, anpr, trajectcontroles etcetc….
emigreren???
ze pakken je volledige vrijheid af als dit zo doorgaat…., benzine, geluidsnorm, snelheid, prijzen aan de pomp……
https://gocar.be/nl/autonieuws/energie/duitse-regering-stemt-in-met-afschaffing-onbeperkte-snelheid?
in het kader van “de Groenen zijn zot en wij dragen ook de gevolgen…”
tuurlijk niet.. de Markt van Ieper eind de jaren 90 is Brussel niet.
en hoezo zonderhoofdprijs.. 13 Duvels voor niks gekregen ! Ik ben tenminste op eigen kracht thuis geraakt.. Die trezebees nie 😀
“I won. Ze plooide..
600 meter naar huis, ben nog just buiten de cafe geraakt en de hoek om gewandeld, maar twas nog 400 meter op handen en voeten naar huis en kben op de deurmat in slaap gevallen.”Mooi verhaal Van Damme, hahaha, zonder de hoofdprijs naar huis, ennuh ben je ook nog beroofd op je deurmat, hahahaha?
goh, tis 25 jaar geleden, mijn lever was in die tijd een topsporter.. in de Horeca en zo.
Was nieuwe serveuze die zei dat ze gelijk wie onder tafel kon zuipen, challenge accepted, maar om het eerlijk te houden drink ik wel Duvels..Young Dumb and full of c..
I won. Ze plooide..
600 meter naar huis, ben nog just buiten de cafe geraakt en de hoek om gewandeld, maar twas nog 400 meter op handen en voeten naar huis en kben op de deurmat in slaap gevallen.Maar goed, 10 uur smorgens terug aan ‘t werk as if nothing happened.
Als ik nu een halve Duvel drink krijg ik de hele nacht te shakes.. kan er totaal nie meer tegen, zit iets in Duvel dat me den daver geeft als ik slaap.
Idem met Wodka..Gelukkig geen last van Scotch of gewoon bier.. maar echt veel drink ik niet meer.. hoogstens 1 dag per week een glas of 3.. tops.
Topsporters pensioneren tijdig 😀ik wil wel nog eens een brouwerijrondleidingske organiseren van zodra covid wat uit de weg is…dit jaar trouwens 150jarige
bestaan van de brouwerij…en met al die fans hier
13 Duvels is inderdaad wel wat veel, me dunkt…hebben er paar weken geleden 16 flessen geledigd met 4…’s morgens wel ontdekt dat het 75cl waren
puur wiskundig komt dat nog niet in de buurt van max(Vandamme)…[quote=”vandamme” post=285417″]
[quote=”vandamme” post=285402″]het huidige ISA voorstel dat al tijdje bij de EU circuleert, gaat over een waarschuwing, geen snelheidsbegrenzing..
Das 1e fase, echte begrenzing zou voor later zijn.. maar niet retroactief..Yellow Submarine” post=285405
[quote=”vandamme” post=285402″]
[/quote]
Nope[/quote]
[/quote]
Het wordt steeds absurber naarmate ik meer Duvels drink maar how![quote=”vandamme” post=285402″]het huidige ISA voorstel dat al tijdje bij de EU circuleert, gaat over een waarschuwing, geen snelheidsbegrenzing..
Das 1e fase, echte begrenzing zou voor later zijn.. maar niet retroactief..Yellow Submarine” post=285405
[quote=”vandamme” post=285402″][/quote]
Nope
[/quote]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.