Home › Forum › Zeverhoekje › snelheidsbegrenzers? for real?
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 9 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
4 mei 2021 om 13:00
Weet iemand hiervan?
Ik geloof het nog niet…
https://gocar.be/nl/autonieuws/veiligheid/snelheidsbegrenzers-verplicht-vanaf-2022 -
MakerDiscussie
-
[quote=”Dominique” post=285410″]https://gocar.be/nl/autonieuws/veiligheid/geen-snelheidsbegrenzer-in-auto
Als het enkel op de nieuwe wagens zou komen, dan zal die markt inderdaad instorten en zal de tweedehandsmarkt boomen.[/quote]
zou je denken? wij hier misschien, maar we vormen maar een fractie van de autokopers.[quote=”vandamme” post=285406″]Je snapt het niet.. in elke nieuwe auto zit een GPS chipset.
En dat ISA systeem zal er op aangekoppeld zijn.
Of jij nu GPS navigatie wil of wil gebruiken op je nieuwe auto vanaf invoering heeft dat er niets mee te maken.[/quote]
okee dan, maar op de al in gebruik zijnde auto’s zal dit toch niet geinstalleerd worden. Het gaat behalve om nieuwe modellen vanaf 2022 om bestaande modellen nieuw verkocht vanaf 2024… En anders zullen ze mij al helemaal nooit meer in een PC te zien krijgen.Je kan onmogelijk een auto productie requirement retroactief op reeds verkochte autos gaan verplichten.
Eigendoms recht staat zoiets in de weg.
Bovendien, en de keuring zal u dat bevestigen.. mag je niks wijzigen aan een gehomologeerde auto 😀
https://gocar.be/nl/autonieuws/veiligheid/geen-snelheidsbegrenzer-in-auto
Als het enkel op de nieuwe wagens zou komen, dan zal die markt inderdaad instorten en zal de tweedehandsmarkt boomen.maakt zelfs niet uit of het er nu al is., ze kunnen niks retroactief implementeren, maar zodra ISA geimplementeerd is zal dat ook een GPS koppeling vergen, en als er nog geen was zal die er voor die koppeling moeten zijn.. idem voor die cameraatjes en gelijk wat voor sensoren die het ISA systeem nodig heeft.
[quote=”vandamme” post=285406″]Je snapt het niet.. in elke nieuwe auto zit een GPS chipset…
[/quote]
Yep, Als u een nieuw automodel koopt, goedgekeurd voor productie na 31 maart 2018, moet eCall daarin geïnstalleerd zijn.Je snapt het niet.. in elke nieuwe auto zit een GPS chipset.
En dat ISA systeem zal er op aangekoppeld zijn.
Of jij nu GPS navigatie wil of wil gebruiken op je nieuwe auto vanaf invoering heeft dat er niets mee te maken.
[quote=”vandamme” post=285402″]
maar het zou ook op GPS werken en elke auto heeft tegenwoordig GPS..[/quote]
NopeZUFF-65″ post=285395
Vergeet niet dat alle lidstaten hun akkoord dienen te geven .
forget it..
Vroeger had je Treaty of Nice.. Maar since het Treaty van Lissabon is unanimiteit al lang niet meer de regel..Het werkt met meerderheid, want anders zou er nooit ook maar 1 wet erdoor geraken nu ze al die nieuwe lidstaten erbij hebben … unanimiteit is onmogelijk met zoeen bende.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voting_in_the_Council_of_the_European_Union#Policy_areas
QMV = Qualified Majority Vote.
het huidige ISA voorstel dat al tijdje bij de EU circuleert, gaat over een waarschuwing, geen snelheidsbegrenzing..
Das 1e fase, echte begrenzing zou voor later zijn.. maar niet retroactief..Het camera deel kun je makkelijk overrulen met stickertje..
maar het zou ook op GPS werken en elke auto heeft tegenwoordig GPS..
Nu kun je daar ook de antenne van uittrekken, maar dan moet je ook weer een garmin op je dashboard plakken..enfin, ik ga er vanuit dat het ding wel links en rechts te hacken zal zijn.
Maar ik gok dat EU zal eisen dat er dan ook weer een CEL of ODB2 waarschuwing af gaat als de inputs gestoord zijn…
En dat ze op de keuring gaan moeten kijken of die dingen wel werken.Meest eenvoudige lijkt me om het piep speakertje onder je dash met schakelaartje uit te schakelen, als het niet op een PCB is gesoldeerd.. of erger, als ze het niet door je speakers van je radio gaan duwen.
Alle oudjes gaan hier wel iets van waardeboost door krijgen denk ik
[quote=”Dominique” post=285364″]Ik denk dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Een beetje paniekzaaierij van bepaalde media
https://topgear.nl/autonieuws/eu-verplichte-snelheidsbegrenzer-vanaf-2024/%5B/quote%5D+1
Snelheidsdbegrenzers heb ik in mijn daily sinds 2012 ,Mercedes en Volvo ; je kan hetzelf instellen en is soms handig als je druk aan het ” blue toothen ” bent en weinig tijd hebt om voortdurend je snelheid in het oog te houden
Maar je bepaalt uiteindelijk zelf de limiet !! net zoals inschakelbare vermoeidheidsassistent enz.Al bij al gaat er nog heel wat water naar zee stromen vooraleer de auto’s 120Km/h krijgen opgelegd zoals nu het geval bij trucks/bus aan 90Km/h ( reeds van 1995)
Vergeet niet dat alle lidstaten hun akkoord dienen te geven .
Intussen genieten we van de korte ritjes naar Aken en Keulen tegen een “slakkegangetje “van minimum 175km/h ;toch
En dan in de buurt van Maastricht vlug wildplassen ,net zoals sommige nederlanders in Belgie komen doenin het overigens accurate vrt artikel staat nog dit: Vandaag worden steeds meer automodellen overigens ook voorzien van zogenoemde ‘verkeersbordenherkenning’. Sensoren herkennen via visuele sensoren de snelheden die op borden naast de weg aangeduid staan. Op een display in je auto komt er dan een visueel signaal dat aanduidt dat je te snel rijdt.
Dat gaat niet werken natuurlijk. Want zulk verbodsbord met bv “50” geldt tot aan het volgende kruispunt. De huidige software is grotendeels te dom om een kruispunt van een oprit te onderscheiden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.