Snelheidsignaal

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Snelheidsignaal

• Maker
    Discussie
  • Weet er iemand waar ik het snelheidsignaal(tachosignaal) kan vinden?I.V.M. aansluiting navigatie.
    911(930) 1985.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Wit

Moet je aan Luc vragen! Die weet dat zeker zitten (heeft dat bij mijn 3.2 ooit toch ook aangesloten). Beter goed informeren alvorens jezelf suf te zoeken 🙄
        En dan ben je nog niet zeker dat het signaal OK is voor uw navigatiesysteem…

Deze kabel gaat naar de km-teller, maar van buiten weet ik niet direct de kleur.
          Je kunt met wat gepruts de km-teller uit het dashboard halen, deze zitten enkel vast met de rubberen ring. Makkelijker is eerst je klok verwijderen en dan de km-teller langs het gat van de klok eruit duwen.
          Je hebt een fiche die naar de km-teleer gaat, en 1 van deze draden is de sensor voor de snelheid.

Weet je soms waar ik het kabeltje in het dashboard kan vinden en welke kleur het heeft?

Alvast bedankt.

Als je op je versnellingsbak kijkt naast de rechtse cardanas op de versnellingsbak dan ga je daar een kabeltje zien. Dat is de kabel die van de km-sensor naar het interieur gaat.
              Het is een heel fijn kabeltje.

Groeten

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.