Snelheidsmeter doet het soms niet.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Snelheidsmeter doet het soms niet.

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een 911 van 1987 maar soms doet de snelheidsmeter het niet. Vooral als ik traag rijd tot bv 50-60 km/u. Wanneer ik sneller rijd springt hij plots aan.
    Ik heb al eens aan de achterkant van de meter gezien maar hier valt niets te zien, ik vermoed dat deze elektronisch gestuurd wordt?

Iemand een idee wat er zou kunnen mis zijn?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

carambole schrijft:

Ik dacht dat die kabel in het voorwiel zat.Misschien is het alleen bij de 944 zo.

Het is geen kever hoor. 😈

Carambole, misschien is het voor jou beter eerst eens een boek te kopen over de techniek van de 911. 😉

En anders hier even down loaden, kost hij niks. 😈 😆

http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

Nog eens een poging.

Attachments:
        • Kopie_van_Porsche_006.jpg

Sorry, jullie hebben gelijk. 🙁 Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Luc en heb de wagen van mijn dromen gekocht voor mijn 50 ste verjaardag, alhoewel dit nog een jaartje of zo duurt, maar aan deze beauty kon ik niet weerstaan.

Betreft een 911 Targa van het gezegende jaar 1987 maar ingeschreven in de maand december 1986, dit zal wel iets met fiscaliteit te maken gehad hebben.

Kompleet origineel en van tweede eigenaar (+65 jaar) die de wagen de laatste 20 jaar in zijn bezit heeft gehad.

Alhoewel hij er vrij goed uitziet wil ik hem deze winter toch laten herspuiten daar de brave man het niet zo nauw nam ter bescherming van de lak. Qua roest valt het allemaal heel erg mee, enkel aan de beruchte instaplijsten zitten er blaasjes. Technisch loopt hij als een klokje en steeds perfect op onderhoud geweest.

Ik hoop dat het plaatsen van een foto hier lukt.
          🙁

Ik dacht dat die kabel in het voorwiel zat.Misschien is het alleen bij de 944 zo.

rjf

porsche schrijft:

Welkom op dit forum.

Meestal stellen we ons even voor, dit is geen “hit & run” forum.

copy paste 😈 😆

Wim

Welkom, en even voorstellen is wel zo beleefd. 💡

Maar om een antwoord op je probleem te geven, denk ik dat de sensor op je bak aan het begeven is of slecht contact (massa) maakt.

Deze werkt op impulsen, dus kijk even of de stekkers nog goed vast zitten en niet geoxideerd zijn, en even goed schoonmaken.
                Helpt dit niet, denk ik dat de impuls gever aan het heen gaan is.

Welkom op dit forum.

Meestal stellen we ons even voor, dit is geen “hit & run” forum.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.