snelheidsmeter valt uit als ik de lichten opzet.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 snelheidsmeter valt uit als ik de lichten opzet.

• Maker
    Discussie
  • Enkele maanden geleden heb ik in m’n 3.0 SC een 3.2 motor met gekoelde bak laten monteren. Ze hadden de snelheidssensor verloren dus heb ik een nieuwe besteld en gemonteerd. Sindsdien heb ik iets raars aan de hand : als ik m’n lichten opzet valt de snelheidsmeter uit en zodra ik de lichten terug uit zet springt m’n wijzer weer de lucht in. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Probleem is opgelost. 😀 Ik heb eerst een massa kabel bijgelegd, maar dat gaf geen resultaat. Dan heb ik de 2 lampjes voor de verlichting uitgetrokken en werkte het wel. Bleek er een lampje kortsluiting te maken!

Heb ik ook gehad, heb wel even moeten zoeken maar het was uiteindelijk een massa die niet goed was aangesloten. Je kan even checken door de dim functie van je lichten op minimum te draaien als hij dan niet weg valt dan is het een massa probleem.

Greetz.

Bedankt voor de info. Achteraan de meter heb ik boven de aansluiting van de sensor een stekker. Ik vermoed dat dit de voeding is. Morgen ga ik dit eens doormeten en eventueel een aparte voeding leggen.

wilde gok: een ompoling van plus en min op de sensor; die geeft problemen indien deze op hetzelfde elektrisch circuit zit als de lichten

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.