Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Snelle en goedkope pk’s???????
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 2 maanden geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
Anoniem9 april 2005 om 18:54http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=32094&item=7966346245&rd=1
Dit is wat ik vond…..
Ik vrees dat dit niet echt de manier is om meer vermogen in je wagen te krijgen? Een mapping aanpassen tot daar aan toe (als het op de testbank gebeurt) maar je ECU laten “denken” dat ie een bepaalde temp krijgt om zo je motor anders te laten reageren en meer vermogen te geven???? Hier heb ik toch wel bedenkingen bij??? Of ben ik volledig fout? -
MakerDiscussie
-
hmmm… wel duur voor wat het is en idd, grote korrel zout gebruiken hoor.
Dit lijkt enorm op een “Cyclone”. Dit had ik in mijn Golf GTI MK1 geplaatst in combinatie met een “Powerrohr” van Bonrath.
misschien dat je 1 a 2 pk wint maar het was in ieder geval niet echt merkbaar.
Anoniem9 september 2005 om 17:10nog iets gevonden, weet niet of het iets is maar kan nooit slecht zijn denk ik. De winsten natuurlijk wel met een korrel zout nemen.
http://www.turbonator.com/index.html
@Dixie
Als ge nog es gaat testen en ge hebt iemand nodig om uw camerake vast te houden of met de stopwatch er naast te zitten…. 😆 😀 -):-):-)Gisteren chiptuning gedaan,510pk en 660nm,werkt perfekt,continu adrenaline stoten,onmiddellijk turbodruk tot 1.1bar,tractiecontrole moet soms al ingrijpen op droge baan,fantaaaastisch 😀
90 pk meer en 100nm koppel is normaal voor een 996 turbo geen probleem,techart bied ook een chiptuning aan met zelfs nog meer pk’s zonder enige wijzigingen aan de motor,dus zo’n groot probleem zal het wel niet zijn,in mijn vorige auto,een honda NSX had ik zelfs een NOS installatie gemonteerd,80pk erbij en ook nooit een probleem gehad,ik heb in al mijn turbodiesels een chiptuning gehad en er meer dan 100000km mee gereden,ook nooit een probleem gehad,wat volgens mij het belanrijkste is dat men met een koude motor het rustig aan moet doen maar eens hij warm is moet je abnormaal doen om hem om zeep te helpen…….
[quote=”RSR”:24rncv50][quote=”stefx911″:24rncv50]IDD, het moet fun blijven !
Zo heb ik eens een Golf GTI MK1 met korte 5 bak ( slecht 250 van gemaakt ) van wat meer PK’s voorzien en bij het kiezen van de nokkenas was er ook een “race” uitvoering.
Dit was een nokkenas voor op circuit en leverde het meeste PK’s.Nadeel: stationair zat je dan op 3000 RPM !!!
Dat is dus niet te doen hé, ik zag me al voor het licht staan 😆 … toerke door het stad doen 😆
Heb toen toch maar een andere gestoken…
Zoals Mark zegt: driveability van je wagen is belgangrijk[/quote]
Die Golf MK1 met een korte bak dat is wel de uitvoering van Oettinger he waar je over spreekt en daar zijn er maar 120 van gemaakt. En je stationair toerental zat op 1800. Sorry stefx911 ik moest dit effen vertellen[/quote]
Nope, originele korte 5 Bak van VW zelf. Heeft ook onder de Sirocco zilveren SL gezeten.
Hervalt 500 toeren ipv 1000
Heel leuk !Ik heb die boite trouwens nog liggen !
Werden meestal gebruikt in de racerij.
Mijne was genen OEtinger hoor, dat zou ik echt nog wel weten 😉[quote=”stefx911″:3gd2g2hs]IDD, het moet fun blijven !
Zo heb ik eens een Golf GTI MK1 met korte 5 bak ( slecht 250 van gemaakt ) van wat meer PK’s voorzien en bij het kiezen van de nokkenas was er ook een “race” uitvoering.
Dit was een nokkenas voor op circuit en leverde het meeste PK’s.Nadeel: stationair zat je dan op 3000 RPM !!!
Dat is dus niet te doen hé, ik zag me al voor het licht staan 😆 … toerke door het stad doen 😆
Heb toen toch maar een andere gestoken…
Zoals Mark zegt: driveability van je wagen is belgangrijk[/quote]
Die Golf MK1 met een korte bak dat is wel de uitvoering van Oettinger he waar je over spreekt en daar zijn er maar 120 van gemaakt. En je stationair toerental zat op 1800. Sorry stefx911 ik moest dit effen vertellen
IDD, het moet fun blijven !
Zo heb ik eens een Golf GTI MK1 met korte 5 bak ( slecht 250 van gemaakt ) van wat meer PK’s voorzien en bij het kiezen van de nokkenas was er ook een “race” uitvoering.
Dit was een nokkenas voor op circuit en leverde het meeste PK’s.Nadeel: stationair zat je dan op 3000 RPM !!!
Dat is dus niet te doen hé, ik zag me al voor het licht staan 😆 … toerke door het stad doen 😆
Heb toen toch maar een andere gestoken…
Zoals Mark zegt: driveability van je wagen is belgangrijk
Anoniem26 juli 2005 om 20:06ook driveability van je wagen is belgangrijk. Het moet fun blijven en ipv x-aantal €’s te spenderen aan pk’s die je p-tje kunnen kapot maken (een wijs man zei eens:”die in stuttgart zijn geen imbicielen hoor, die weten hoe je een motor bouwt”) zou ik eerder €’s spenderen aan eventueel een driving cursus….no offense maar ik denk dat je met 420pk meer bijhebt dan je aankunt betreffende bochtenwerk etc….die paar pk meer gaan het niet meer doen….wat die wel gaan doen is je motor op termijn gaan pijn doen….
Mijn ervaring: PK’s zijn NOOIT goedkoop en gaan meestal ten koste van het koppel.
Als je meer PK’s wil die blijven en de levensduur van je motor niet drastich verminderen moet je diep in je geldbeugel tasten.En IDD: PK per kilo is heel belangrijk.
Waarom is een Moto zo snel denk je…De verhoudingen van een versnellingsbak zijn ook niet te verwaarlozen en kunnen een grote invloed hebben in hoe snel je optrekt en de topsnelheid.
[quote=”Carrera4s”:2tznt3ut][quote=”dixie”:2tznt3ut]Bij een atmosferische motor helpt volgens mij chiptuning niks,maar dat chiptuning slecht is voor turbodiesels betwijfel ik,ik heb bij al mijn turbodiesels al een chiptuning laten doen en nog nooit een probleem gehad,en één van de dagen krijgt mijn porsche een chiptuning van upsolute met 90 pk en 100nm extra voor de prijs van 390 euro,als da geen koopje is……[/quote]
Amaai, en je bent er gerust in dat de wagen daartegen bestand is ? Als je ziet wat bvb RUF allemaal niet aanpast om de vermogenstoename te verwerken…
Kan de versnellingsbak bvb de 100Nm extra aan ?[/quote]
Denk het niet maar normaal ga je met een origin chip van een 90pk naar een 115 pk (VW Golf TDI) , en dit met alle gevolgen van dien zoals turbo buis die barst en versnellingsbakken die stuk vliegen. Ik kan er van spreken geloof me vrij, echte tuning kost geld en heeft meer met te maken dan een chip alleen.
[quote=”dixie”:2o4vl9vu]Bij een atmosferische motor helpt volgens mij chiptuning niks,maar dat chiptuning slecht is voor turbodiesels betwijfel ik,ik heb bij al mijn turbodiesels al een chiptuning laten doen en nog nooit een probleem gehad,en één van de dagen krijgt mijn porsche een chiptuning van upsolute met 90 pk en 100nm extra voor de prijs van 390 euro,als da geen koopje is……[/quote]
Amaai, en je bent er gerust in dat de wagen daartegen bestand is ? Als je ziet wat bvb RUF allemaal niet aanpast om de vermogenstoename te verwerken…
Kan de versnellingsbak bvb de 100Nm extra aan ?
Bij een atmosferische motor helpt volgens mij chiptuning niks,maar dat chiptuning slecht is voor turbodiesels betwijfel ik,ik heb bij al mijn turbodiesels al een chiptuning laten doen en nog nooit een probleem gehad,en één van de dagen krijgt mijn porsche een chiptuning van upsolute met 90 pk en 100nm extra voor de prijs van 390 euro,als da geen koopje is……
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.