Software 1987 versus 2013

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Software 1987 versus 2013

  • Maker
    Discussie

  • Mikey
    Deelnemer

      Ik vraag mij af of het nuttig om een soort van chiptuning te doen op een oude 3.2
      Ik veronderstel dat de programmatie van een wagen van 1987 toch anders is dan als ze die de dag van vandaag programmeren.
      Bvb kwaliteit bezine 98 ron 95 ron …
      Niet zo direct om er meer pktjes uit te persen maar minder uitstoot mss wel lager verbuik …
      Zijn er hier die daar ervaring mee hebben, en zoja wat is deze :think:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • klikhierop en klikhierop 10 pagina’s Steve Wong.

          Hmmm it seems intresting!!!!

          😀


          @bzguy

          Heb je ook die van Steve Wong besteld?

            Steve Wong heeft “911 Chips” als label op zijn chips staan, de chips die origineel worden geleverd niet 🙂

            Volgens mij zijn die zelfs niet gelabeled

              Hoe herken je eigenlijk een standaard chip van een Steve Wong chip?
              Want tja mijn 911 is bijna 27j kan al veel aangedaan zijn, wie weet zit er reeds ene in….

                Ik heb recentelijk een chip geplaatst in mijn 1985 3.2 Carrera : rijdt vlotter/soepeler in laag toerental & aan lage snelheden, maakt een degelijk verschil !

                Kwartiertje werk, niks moeilijks aan 🙂

                  Ik ook, ik ben er nog over aan het twijfelen, maar ik heb een ’86 dus geen pin probleem, wel mogelijks soldeer issue

                    Ben benieuwd naar het resultaat.

                      Nog even uitzoeken of ik een 24 of 28 pins heb want ik heb juist een model jaar 87.
                      En dan eens bestellen.

                        SW levert over héél de wereld, heeft ook al custom chips gemaakt voor R.O.W. 911’s dus gaaat die redenering niet volledig op. De US versie heeft ook nog een catalysator, die wij niet hebben enz enz.

                        Het gaat hem uiteindelijk ook niet over PK winst, maar over koppel en respons van het gas

                          Op zijn site staan anders eu en usa versies en ook 95 en 98 ron versies

                          Maar je redenering zal wel iets van waar zijn

                            Bedenk wel dat Steve Wong zijn chip baseert op de amerikaanse versies. Deze zijn tov de europese auto’s altijd al geknepen ivm milieu eisen. Dus een usa 3.2 die standaard 205pk heeft en hierdoor 235pk krijgt zal een wereld van verschil zijn. Een europese 3.2 met 231pk die naar 235pk zou gaan is waarschijnlijk niet eens merkbaar.

                              Hey Wes je geeft zelf het antwoord,
                              Mijn vorige dd was maar in 1 dieselversie te krijgen en ik vond dat hij niet vlot was, na het chippen was hij meer dan vlot, en dit voor door de koppel toename, in elk land zijner andere regeltjes betreffende uistoot en taksen, vandaar dat de fabrikant een soort vangemiddelde programeerd, terwijl de tuners enkel naar het eigen land kijken enzo het max er proberen uithalen.
                              En ik zo die mannenzeker geen gewone beun noemen.

                              @ Sl33py zo dacht ik er zelf ook over

                              En als ik het goed begrijp is het de Steve Wong chip die je dan best steekt?

                                Ok, bij oude wagens zou ik het nog kunnen snappen dat het nut heeft, maar op recente en zelfs nieuwe wagens? De miljoenen/miljarden! die jaarlijks gespendeerd worden aan ingenieurs die research doen om wagens zo zuinig mogelijk te maken met zo weinig mogelijk uitstoot, blijkt allemaal zinloos te zijn. Een gewone “beun” met overall en een laptopje kan meer met de wagen voor een paar 100 euro. 😕

                                  [quote=”SL33PY” post=128698]Wes-RS, heel simpel… in 1986 wisten ze niet beter, plus de wagen wordt ingesteld voor één bepaald brandstoftype afaik.

                                  Steve Wong (is dat zijn naam niet?) is intussen DE specialist voor chips voor oude elfjes. Ben er redelijk zeker van dat fabio ook een chip van hem heeft.

                                  Intussen zijn we dus ruim 25j later en de technologie heeft ook niet stilgestaan, meetingen gebeuren nauwkeuriger en mits het nodige onderzoek kan men uit de oude setup dus meer koppel halen. De chip is enkel nodig om de goede setup bij te houden zodat de computer de juiste verhoudingen gebruikt voor de verbranding.[/quote]
                                  Klopt!!! Over verbruik heeft de vorige eigenaar niets gezegd maar toen we over een vluchtheuvel reden, zei hij dat dit met de nieuwe chip veel vlotter ging. Ik kan niet vergelijken maar de wagen rijdt wel heel soepel in lage toeren.

                                    Wes-RS, heel simpel… in 1986 wisten ze niet beter, plus de wagen wordt ingesteld voor één bepaald brandstoftype afaik.

                                    Steve Wong (is dat zijn naam niet?) is intussen DE specialist voor chips voor oude elfjes. Ben er redelijk zeker van dat fabio ook een chip van hem heeft.

                                    Intussen zijn we dus ruim 25j later en de technologie heeft ook niet stilgestaan, meetingen gebeuren nauwkeuriger en mits het nodige onderzoek kan men uit de oude setup dus meer koppel halen. De chip is enkel nodig om de goede setup bij te houden zodat de computer de juiste verhoudingen gebruikt voor de verbranding.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.