sommige oldtimers verplicht nieuwe nummerplaat

Home Forum Zeverhoekje sommige oldtimers verplicht nieuwe nummerplaat

• Maker
    Discussie
  • de oldtimers die onder het ‘oldtimerstatuut’ rijden maar voorzien zijn van een gewone nummerplaat ( deze die ingeschreven werden voor de invoering van de O-plaat namelijk voor oktober 2001)

* Uw huidige gewone nummerplaat zal vervangen worden door een O-nummerplaat voorafgegaan door het indexcijfer 1 maar met een volledig nieuwe combinatie. Voorbeeld : huidige nummerplaat BRT-001 wordt eventueel 1 – OHF432. Hiervoor werd een maximale overgangsperiode voorzien van 1 jaar, dit wil zeggen dat tegen 15.11.2011 al de oude gewone nummerplaten, die vrijgesteld zijn van technische keuring vervangen moeten worden door de nieuwe O-nummerplaat. Dit betekent ook dat de huidige oldtimerverklaringen afgeschaft worden.

Wil je je oude letters houden (voorafgegaan door een 9 weliswaar) moet je een gepersonaliseerde nummerplaat aanvragen
    Iemand die al een gepersonaliseerde nummerplaat bezit waarvoor hij in het verleden daadwerkelijk betaald heeft, deze persoon zal dezelfde combinatie bekomen maar voorafgegaan door het indexcijfer 9.

Voorbeeld: momenteel bent u eigenaar van een Porsche 911 met nummerplaat POR-911 ; dit wordt dan 9 – POR-911.

Indien u destijds de nummerplaat van uw ouders op uw eigen naam overgedragen heeft, maar u hebt hiervoor geen geld betaald als zijnde een gepersonaliseerde nummerplaat, dan zal deze combinatie verloren zijn. Er bestaat echter een mogelijkheid om deze combinatie wel te behouden, mits betaling van 1.000 EUR en op voorwaarde dat deze combinatie niet reeds gereserveerd werd door iemand anders.

bron: BFOV
    de volledige tekst kan je HIER lezen

Attachments:
    • Afbeelding_O_New.jpg
2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Anoniem

Volledig mee eens.
      Ze hebben een achterstand van 1 maand.
      Mijn verzekering agent vertelde mij dat ikzelf mijn inschrijving terplaatse moest regelen. Anders zeker 3 a 4 weken wachten, is wel een ex Luxemburg auto.
      Ik begrijp ook niet dat ze nu nog steeds de gewone nummerplaten uitreiken.
      Deze zullen toch ook moeten worden vervangen denk ik dan maar.

Personen met een gepersonaliseerde nummerplaat, waaronder ikzelf 🙂 moeten nog niet ongerust zijn.

De administratieve vooropgestelde datum van 15.11.2011 is totaal niet haalbaar.

Men heeft vooreerst teveel werk met het toekennen van de nieuwe nummerplaten aan de nieuwe wagens, de omzetting voor de bestaande nummerplaten zal ook nog even aanslepen want er is een ernstige achterstand, daarboven is er het extra werk en achterstand voor verdwenen en gestolen platen.

Gepersonaliseerde platen zijn nietdirect prioriteit en de reeds bestaande gepersonaliseerde platen kunnen nog enkele jaren gerust zijn. Dus geen paniek !
        Bron: inside DIV 🙂

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.