soms niet starten…contactslot???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 soms niet starten…contactslot???

• Maker
    Discussie
  • Hallo, ik ben van plan een 944s van 1989 te kopen…de wagen is in zeer goede staat, en heeft 230.000 km.

nu is het enige probleem dat de wagen soms niet start…de eigenaar zegt dat dit het contactslot zou zijn, en dat de vervanging daarvan een kleine kost is….enig idee of dit juist is?

bedankt op voorhand

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • En??

😈

Wij zijn benieuwd wat de beslissing gaat worden.
        Succes ermee 😉

ik ga dinsdag de testrit maken, en de knoop doorhakken….ik hou jullie op de hoogte…

Anoniem

idem voor de 2.5 Check wel effe wat de garantie omvat en laat dit op papier zetten. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Ik zou gaan voordie 2.5
              En de garantie die je krijgt is interessant en het onderhoudsboekje.
              Daarbovenop heb ik venomen dat de 2.5 degelijker zou zijn dan de 2.7

ben deze middag de wagen gaan bekijken. is uiterlijk zeer mooi met cup velgen…interieur is redelijk met een beetje schade aan de bestuurderszetel…het is een 2.7 liter van 1989…wat me stoort is dat ik hem enkel kan horen draaien in de garage…de eigenaar wil hem niet laten testen, daar de wagen niet ingeschreven of verzekerd is momenteel…eveneens is hij nog niet gekeurd voor verkoop, alhoewel hij 7 maanden geleden blanco gekeurd was…lijkt me teveel problemen, dus ik stap af…

heb intussen een andere bekeken…2.5 van 1986…160.000 km…volledig onderhoudsboek….gekeurd voor verkoop en één jaar garantie van de garage waar hij te koop staat…de prijs is dezelfde als bovenstaande…lijkt me veeeeel beter (vooral de garantie)…wat denken de kenners???

bedankt voor jullie antwoord

S2

Als de wagen een complete onderhoudshistorie heeft en al de rest gaat perfect, dan denk ik dat je met 4500 Euro zeker geen miskoop doet.

Raar is wel dat de 944S normaal maar tot en met 88 gemaakt is, en bouwjaar 89 reeds een S2 is.
                  Dus toch even checken of er een 3.0 onder de kap ligt of een 2.5.
                  En misschien chassisnummer even posten.

Misschien kan je als leek dit lijstje gebruiken:
                  http://www.porsche-944.nl/
                  En even op aankooptips klikken

Indien het een S2 is, heb je zeker een goede koop voor 4500 Euro. Heb ze al gezien aan 3 à 4000 voor een sloop.

ik heb de wagen nog niet gehoord…ik ga deze middag kijken…en luisteren

de wagen is een ’89 met 230.000km, elektr targa dak, elektr zetels, enze… en de prijs is 4500 euro…is dit redelijk, en waar moet ik op letten? bedankt

S2

Je zegt dat de wagen SOMS niet start. Heb je hem al horen draaien? Of start hij telkens als je erbij bent niet?

Hoeveel is de vraagprijs?

Wat bedoel je met niet starten ? draait de startmotor rond, hoor je de benzinepomp draaien ? Normaal als je de starter niet hoort rondraaien en de benzinepomp hoor je ook niet dan kan idd het contactslot stuk zijn anders als je alles wel hoort draaien dan kan er iets zijn met de DME relais of de ontsteking zelf. Geef eens wat meer uitleg AUB

wat bedoel je juist met ‘ niet starten’

draait de startmotor wel rond maar wil de motor niet aanslaan?
                          of doet zelfs de startmotor totaal niets?

contactslot kan maar als hij zelfs niet ronddraait denk ik dat de borsteltjes van de starter gewoon versleten zijn.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.