- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
30 mei 2014 om 12:12
Ik lees al een aantal jaar mee op het forum. Nu is (misschien) de moment gekomen. Zoals velen onder ons, ben ik sinds mijn kindertijd verkocht aan Porsche. Mijn spaarpot groeide over de jaren heen, maar de prijzen spijtig genoeg sneller. Maar nu lijkt het toch in orde te komen!
Ik was voornamelijk op zoek naar een 911 3.2. Nu kwam er toevallig een aantal weken geleden een interessante 930 op mijn pad. Van mijn bouwjaar. Na wat uitpluiswerk blijkt het een originele Duitse wagen, die een maand later door D’ieteren geïmporteerd werd. Nu blijkt hij nog eens van mijn bouwmaand ook. Allemaal leuk, maar wat voor mij primeert is dat hij technisch perfect in orde is, origineel staat en ongevalvrij is.
De wagen is ca. 25 jaar in het bezit geweest van 1 eigenaar en heeft tussen de 150 en 200k gelopen. Interieur is compleet origineel en nog in mooie en originele staat. Motor, turbo en koppeling zijn 30 000 km (wel 10 a 15 jaar geleden) geleden gereviseerd geweest bij een gekende restaurateur (met fotoreportage). Ook nieuwe remschijven zijn gemonteerd. Hij is in het voorjaar herspoten geweest (ook bij gekende restaurateur). Motor en versnellingsbak zijn matching. Lijkt op eerste zicht roestvrij en ongevalvrij.
Enige minpunt is dat er voor de rest niets van historie bij de wagen zit. De huidige eigenaar heeft hem zelf maar een jaartje in bezit en koopt en verkoopt af en toe een Porsche (particulier). Ik weet wel waar ze op onderhoud is geweest vanaf haar zesde levensjaar, dit werd ook bevestigd door de garage. Moest de koop doorgaan probeer ik daar alsnog de facturen op te vragen.
Momenteel heb ik met de verkoper een prijs afgesproken en ga ik haar volgende week afhalen, mits bij de laatste check alles in orde is. Ik wilde een AKK laten doen, maar de verkoper staat hier niet voor te springen wegens geen tijd. Ik kan haar volgende week wel op de brug zien. Normaal zou ik bij weigering AKK de wagen gewoon laten staan. Maar alles lijkt wel mooi te kloppen. Ik heb zelf wel een beetje verstand van mechaniek (vooral motoren), maar op vlak van Porsche te weinig. Ik heb ‘The Essential Buyers Guide 930 Turbo’ gekocht van Adrian Streather. Ik ga dus zoieso 60 minutes checklist test doen. Het is niet veel, maar toch al iets.
Of is hier toevallig expert (regio West-Vlaanderen) die mee wilt gaan kijken? Die mag altijd een PBje sturen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.