Soon to be Porsche owner?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Soon to be Porsche owner?

• Maker
    Discussie
  • Ik lees al een aantal jaar mee op het forum. Nu is (misschien) de moment gekomen. Zoals velen onder ons, ben ik sinds mijn kindertijd verkocht aan Porsche. Mijn spaarpot groeide over de jaren heen, maar de prijzen spijtig genoeg sneller. Maar nu lijkt het toch in orde te komen!

Ik was voornamelijk op zoek naar een 911 3.2. Nu kwam er toevallig een aantal weken geleden een interessante 930 op mijn pad. Van mijn bouwjaar. Na wat uitpluiswerk blijkt het een originele Duitse wagen, die een maand later door D’ieteren geïmporteerd werd. Nu blijkt hij nog eens van mijn bouwmaand ook. Allemaal leuk, maar wat voor mij primeert is dat hij technisch perfect in orde is, origineel staat en ongevalvrij is.

De wagen is ca. 25 jaar in het bezit geweest van 1 eigenaar en heeft tussen de 150 en 200k gelopen. Interieur is compleet origineel en nog in mooie en originele staat. Motor, turbo en koppeling zijn 30 000 km (wel 10 a 15 jaar geleden) geleden gereviseerd geweest bij een gekende restaurateur (met fotoreportage). Ook nieuwe remschijven zijn gemonteerd. Hij is in het voorjaar herspoten geweest (ook bij gekende restaurateur). Motor en versnellingsbak zijn matching. Lijkt op eerste zicht roestvrij en ongevalvrij.

Enige minpunt is dat er voor de rest niets van historie bij de wagen zit. De huidige eigenaar heeft hem zelf maar een jaartje in bezit en koopt en verkoopt af en toe een Porsche (particulier). Ik weet wel waar ze op onderhoud is geweest vanaf haar zesde levensjaar, dit werd ook bevestigd door de garage. Moest de koop doorgaan probeer ik daar alsnog de facturen op te vragen.

Momenteel heb ik met de verkoper een prijs afgesproken en ga ik haar volgende week afhalen, mits bij de laatste check alles in orde is. Ik wilde een AKK laten doen, maar de verkoper staat hier niet voor te springen wegens geen tijd. Ik kan haar volgende week wel op de brug zien. Normaal zou ik bij weigering AKK de wagen gewoon laten staan. Maar alles lijkt wel mooi te kloppen. Ik heb zelf wel een beetje verstand van mechaniek (vooral motoren), maar op vlak van Porsche te weinig. Ik heb ‘The Essential Buyers Guide 930 Turbo’ gekocht van Adrian Streather. Ik ga dus zoieso 60 minutes checklist test doen. Het is niet veel, maar toch al iets.

Of is hier toevallig expert (regio West-Vlaanderen) die mee wilt gaan kijken? Die mag altijd een PBje sturen!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • Merci iedereen!

In bijlage de foto’s. Een van de volgende weken eens aan de slag gaan om hem terug mooi in orde te zetten.

Attachments:
      • DSCF7086.jpg
      • DSCF7087.jpg
      • DSCF7091.jpg
      • DSCF7094.jpg
      • DSCF7098.jpg

Proficiat met je aankoop!!! Veel rij-plezier! :driver:
        Net ook maar enkele weken eigenaar van een 964. Helemaal verknocht aan die wagen intussen, hopelijk ervaar je hetzelfde met de jouwe. :happydance:

Proficiat met de 930 !
          Kheb er zelf ene van 1986, … rijdt idd super (vanaf 3500 tpm toch 😉

XXX

Proficiat met je 930 :respekt:
            Hopelijk zien we ‘m weldra bij een meeting of zo.
            Veel rijplezier :up:

Die staat eigenlijk ook nog op m’n verlanglijstje :lekker:….stik jaloers, maar proficiat :applaus: :applaus:

proficiat met je mooie Porsche
                dit wordt genieten
                veel plezier
                :drink:

Dikke proficiat met je 930 *luv
                  Veel van de dingetjes die je opnoemt waren ook aandachtpunten na de aankoop van mijn 3.2.
                  Komt allemaal goed :up:
                  Enne, nu hij toch in jouw garage staat: more pics, lots of pics :relaxman:

Proficiat met je aankoop, veel plezier ermee :driver:
                    Misschien kom ik je wel ergens tegen in W-VL… 😉

De kogel is door de kerk. Gisteren gaan ophalen en al een mooi ritje van ca. 100 km erop zitten!
                      Ik heb hem ter plaatste op de brug nog gecontroleerd. Zag er allemaal goed uit. Hij lekt geen druppeltje olie.

Enkel wat ik vorige keer niet opmerkte, het lederen dashbord, hoedeplank en de linkerwang van bestuurderszetel zijn hersteld geweest (nieuw geplaatst leder). Het is wel professioneel gedaan, maar als je erop let zie je het wel. Het is iets klein, maar ik stoor me er een beetje aan de bestuurderszetel. Dus op zoek naar een nieuwe oude!

Volgende zaken moet/wil ik nog in orde brengen op korte en lange termijn:
                      – nieuwe originele bestuurderszetel zoeken/plaatsen
                      – interieur wat liefde geven
                      – wisser achteraan werkt niet
                      – afdruipsysteem zit verstopt aan de tankdop
                      – motorklep en kofferklep nieuwe gasveren plaatsen
                      – originele radio zoeken en installeren
                      – originele Turbo handleiding zoeken
                      – luchtcompressor was niet aanwezig, dus ook zoeken
                      – dorpelstrip opnieuw polijsten
                      – dakhemel is aan het opendak een klein beetje beschadigd

Man, wat een gevoel als die turbo inslaagt 😮

Oja, weet er iemand waar ik een werkplaatshandboek kan vinden? (Digitaal, engels of nederlands)

Fotos volgen nog 😉

ken

Leuk topic en welkom op forum. Hou ons zeker op de hoogte van het verdere verloop

[quote=”AnthonyS” post=170162]Philip,

Moest je hier in het West-Vlaamse een goede raadgever nodig hebben, zeker eens contact opnemen met Luc Devos, Ieper.
                          Is een garage die veel Porschekennis heeft en Luc zal je zeker willen helpen.
                          Als je hem belt mag je zeker zeggen dat je via mij gestuurd bent. (Anthony met 964 turbo)
                          Zo koop je zeker geen kat in een zak :salut:[/quote]

Merci. Hij is herspoten geweest bij Luc Devos begin dit jaar. Kan ik ervan uitgaan dat dit daar gebeurd zoals het hoort dan?

Welkom op het *porsche forum. :drink:
                            Succes met de koop.

Alles is ook afh van de prijs die men ervoor wil ….

PDS

Op de foto,staat hij er wel keurig bij :up:
                                Maar dat zegt inderdaad nog niks :think:

XXX

Philip, welkom en succes.
                                  Hopelijk is’t een degelijke en de koop snel afgerond :up:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.