Sound 997 met PSE of eits dergelijks ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Sound 997 met PSE of eits dergelijks ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Is er iemand in de buurt van Aalst-Affligem-Ninove die een PSE (al dan niet van Carnewal) heeft zitten onder zijn 997 Carrera 2 ?

IK zou die graag eens vergelijken met mijn gewone uitlaat alvorens een afspraak te maken om eentje te plaatsen.

Alvast bedankt !!! 😆

Mvg,

G.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Neem eens contact op met Gert van Carnewal (www.carnewal.com).
      Die heeft er bij mij een relais tussen gezet met afstandsbediening.

Ik kan nu dus kiezen of het geluid er altijd is of niet (voornamelijk als ik thuis kom en madam slaapt al 😀 )

Greetz,

Plumber

Heb af fabriek PSE besteld op m’n targa 4. Hoorde op dit forum meermaals dat het verschil pas hoorbaar is vanaf een zekere snelheid. Ik merk echter op dat reeds bij stationair toerental het verschil goed hoorbaar is en vanaf 4000rpm is het philharmonisch orkest kompleet. 😉 😉
        Werd gekocht bij Porsche Luxemburg. Ik vraag bij een volgend garagebezoek of zij daar voor iets tussenzitten dat het vettere geluid altijd aanwezig is indien knopje ingedrukt.

917

phil33 schrijft:

Weet er iemand wat de PSE kost bij een officiele P garage, incl aan en uit knop?

Ongeveer €2600 met plaatsing en knop. Wel rekening houden dat bij de Porsche PSE de kleppen dicht blijven onder een bepaalde snelheid, zelfs al staat de knop op aan.
          Daarom heb ik bij de mijne de stekker uitgetrokken, zodat de kleppen altijd openstaan.
          Dag en nacht verschil met de originele uitlaat. (Snap trouwens niet waarom iemand ooit die uitlaat op zacht wil zetten, als je thuiskomt gewoon geen hoge toeren maken doet al wonderen).

Groeten, Frank.

Anoniem

Bel eens naar Carnewal en doe hem de groeten. Zal stukje goedkoper zijn en toch OEM!

Weet er iemand wat de PSE kost bij een officiele P garage, incl aan en uit knop?

Niet uitschakelbaar.

Prijs weet ik niet, ik heb auto zo gekocht.

Wat is dan ‘t verschil, niet uitschakelbaar en minder duur doordat er minder werk aan is ? ❓ 8) [quote=”Daggie”:2xeubffe]Ik heb een aftermarket PSE, zonder opa-knop, van bij Penders Porsche in Luik.[/quote]

Anoniem

opa-knop

😆 😆 😆

Ik heb een aftermarket PSE, zonder opa-knop, van bij Penders Porsche in Luik.

Veel te weinig… 👿

Zal beteren als ‘t zoontje eindelijk oud genoeg is om in die babystoel te zitten ipv in de max-cosy 😆

[quote=”plumber”:2j373q8k]Vrouw dumpen 😀 twisted: 👿 😀 twisted:

Wanneer rijdt jij dan met je Porsche?? ❓

Plumber[/quote]

Vrouw dumpen 😀 twisted: 👿 😀 twisted:

Wanneer rijdt jij dan met je Porsche?? ❓

Plumber

Toch wel mor ‘t vrouwtje zit niet graag alleen thuis want zij is geen Porsche-liefhebster 😕 f2t2oend][quote=”013amc”:f2t2oend]Hallo ,

Dat is al iets. 😆

Ik hou ‘t nog even in beraad, misschien zijn er nog Porsche met sound-liefhebbers van korterbij 8)

Toch alvast bedankt !

mvg,

G.[quote=”reys”:f2t2oend]Aalst – Oostkamp 40’ rijden
                            4S met PSE orig en het Carnewal knopje (uitschakeling cut out 50/70)

(

Ik snap hem 😀 D

Plumber

IK dacht dat de PSE altijd MET aan/uit knop was daarom dacht ik aan de pseudo-PSe van Carnewal snappie !!

8) 😉 [quote=”plumber”:2mk29aso]Ben ik blind of niet?? Er stond toch PSE?? 😀 )

Plumber[/quote]

Ben ik blind of niet?? Er stond toch PSE?? 😀 )

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.