Sound Carrera S PDK-sportchrono

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Sound Carrera S PDK-sportchrono

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ondanks mijn Carrera S over een (Porsche) sportuitlaat beschikt hoor ik hier niets meer van eens ik boven een bepaalde snelheid zit op de autosnelweg.
    Er is te veel lawaai in de wagen (rolgeluid wielen) waardoor ik zo goed als niets meer van de uitlaat hoor.

Hebben jullie tips om het geluid te verzwaren? (een andere uitlaat is geen optie)

Groeten,
    Brecht

Attachments:
    • P004.jpg
11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”plumber” post=198018]
      Heb wel gelezen dat op de 997 phase II de sport uitlaat -qua geluid- te wensen overlaat…

Greetz,

Plumber[/quote]

Dit is idd de minst efficiente PSE die er is, was eerste ervaring met DFI-motor, vandaar…

Heb een 996 mk2 met PSE.
        Bij continu rijden op autosnelweg met 140-150 km/u, is 1 druk op de knop een OPMERKELIJK verschil :happydance:
        En gelukkig staan bij een 996 de kleppen continu open :respekt:

Ik heb bij Carnewal een afstandsbediening laten zetten op de sportuitlaat.
          Zo kan ik de kleppen open of dicht zetten.
          En ik kan je garanderen dat op de 997 – phase I het verschil in geluid merkelijk hoorbaar is…

Klikkerdeklik…

Heb wel gelezen dat op de 997 phase II de sport uitlaat -qua geluid- te wensen overlaat…

Greetz,

Plumber

Gisteren avond de test gedaan en de stekker eruit getrokken.
            Het geluid is nu duidelijk luider maar de motor was koud en dan maakt die sowieso meer lawaai.
            De kids moesten gaan slapen dus een proefritje zat er spijtig genoeg niet in.
            Ik ben benieuwd wat het effect is tijdens het rijden en vooral op de autosnelweg.
            Ik hou jullie op de hoogte.

Gr,
            Brecht

MMm :engeltje: had u geen rolgeluid ? ik zou dat mms toch eest oplossen :mrgreen:

Bij mij is de stekker uit ,dit is zeer duidelijk hoorbaar, om de maand steek ik die efkens terug, in en uit , dit 4 tal keer na elkaar ,bij draaiende motor omdat anders de kleppen in uitlaat kunnen gaan vast zitten, dit is nu al 4 jaar zo en nog geen problemen gehad :up:

met de zoekfunctie van het forum en de term PSE zal je heel wat hits krijgen zoals DEZE

Gert van Carnewal heeft mij geadviseerd om de stekker van de uitlaat los te maken en dan zou de uitlaat naar luid moeten gaan.
                    Hij zegt dat bij het gebruik van de knop van de sportuitlaat de uitlaat soms terug naar de stille stand gaat.
                    Door de stekker uit te trekken ben je zeker dat hij op luid blijft staan.

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Groeten,
                    Brecht

PDS

Bij carnewal langsgaan ?

Stuur hem maar eens een PM, kost je niet veel !

De banden die er op liggen zijn van het type Michelin Pilot Super Sport dus die ga ik zeker niet vervangen 🙂

Ik zou eerst al is proberen met andere banden 😉

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.