Sound diesel

• Maker
    Discussie
  • Hallo

Ik heb al een tijdje mijn diesel stoof..
    Ben er tevreden van, maar heb een vraagje.

Hebben jullie ook? dat bij 3000tot 3500 vol gas dat de uitlaat precies een sportieve sound geeft? en trilling? IS dit de bedoeling?

Zoja dan moet ik me niet ongerust maken.

Waar kan ik een uitlaat steken die dit nog verscherpt?

Waarom vraag ik dat :
    3 jaar geleden had ik met mijn mercedes ml ook zo een lawaai. Toen hoorde ik precies dat mijn uitlaat los hing. Ik vond dat niet erg en ben zo blijven verder rijden. Na 3 jaar is er een stuk roest van waar ze losging in de turbo gevlogen, en deze is ontploft, met als gevolg dat het ik voor rond de 12.000 euro kosten had. Buiten garantie, maar gelukkig zonder veel problemen gratis vervangen door mercedes.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Anoniem

Diesel ratel is zeker opgelost.
      Ik denk dat jij de wastegate van de turbo hoort.
      Ik heb dit met mijn gechipte bmw 😳 ook dikwijls, maar dan wel in de lage toeren.
      Mijn dieseltje 😆 heeft dan ook 2 turbo’s een grote en een kleintje
      Klink misschien sportief maar is ekel vermogen verlies omdat de turbo teveel druk verliest.
      Iets minder gas geven + iets minder geluid maar toch sneller zijn is mijn doel dan 😀

Anoniem

Porsche heeft zich de moeite genomen om de sound van de diesel iets sportiever te maken .
        Het is en blijft een diesel .Maar het typische diesel geratel is weg .

Misschien kan je een Milltek uitlaat monteren .Hadden vroeger een specifieke uitlaat voor de 3.0l motor van audi .

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.