Spa Classic 2011

• Maker
    Discussie
  • De organisator van Le Mans Classic heeft vorig weekend in Belgie zijn eerste evenement georganiseerd. Op het circuit van Spa Franchorchamps vond de Spa Classic plaats.
    Voor de mensen die het gemist hebben, kan ik al zeggen dat je best volgend jaar in je agenda aanduidt want het is echt wel meer dan de moeite (en niet alleen voor de Porsches !!!)

Hieronder een voorproefje, meer fotos (+/- 180) en een artikel op Liebe zu Ihm

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • tja, dergelijke wagens vereisen doorgaans stevige budgetten… 😕 Het zal dan ook wel nooit spek voor mijn bek worden… 🙄

0
      Anoniem

porschky schrijft:

Mocht ik u geweest zijn, ik zou het mij eventueel wel durven riskeren hebben. Het is het blok dat nadien in de M635csi gelegen heeft, en die moeten wel te vinden zijn tweedehands. Uiteraard mits de prijs aanvaardbaar was! 😉

125000 dollar.
        Originele wide body.
        vond ik toch teveel om dan nog te gaan invoeren en misschien een motor rivisie te moeten doen.

0

Bedankt voor de foto’s !

0

Bedankt voor de prachtige foto’s. Ben in 2008 eens geweest naar de RMU classic races (met o.m. oude formule 1, Groep C en GT en touring cars) en kan me nog steeds de sound van die oude machines voor de geest halen. Het is fantastisch dat die wagens eens uit de collecties komen en “loss gehen” op Spa. De crashes zijn natuurlijk wel zonde (snel gaan op Spa is natuurlijk nooit zonder risico…).

Alvast opgenomen in de planning voor volgend jaar!

0

toen mijn vader in ’77, met het geld van de erfenis van zijn vader, zijn eerste BMW 7 kocht (hij was daarmee de tweede in Vlaanderen die de toen nieuwe 7-reeks bestelde), zei de toenmalige BWM-verkoper Dekkers (Gent) hem dat hij nog aan een M1 kon geraken in Parijs, en hij raadde mijn vader sterk aan die auto te kopen! Die kostte toen 700.000 frank, hij betaalde voor zijn 728 met opties 428.000 fr. Maar omdat hij dus 2 kinderen had, zag hij het nut van een tweezitter niet in, en besloot hij het niet te doen… en daar heeft hij al spijt van gehad, als je ziet dat een mooi tweedehandsexemplaar nu tussen de 3 en 4 miljoen frankjes durft te gaan 😕

Mocht ik u geweest zijn, ik zou het mij eventueel wel durven riskeren hebben. Het is het blok dat nadien in de M635csi gelegen heeft, en die moeten wel te vinden zijn tweedehands. Uiteraard mits de prijs aanvaardbaar was! 😉

0
              Anoniem

rjf schrijft:

Nr 136 ziet er ook fraai uit

BMW M1, eigenlijk altijd een beetje mijn favoriete auto geweest.
                Heb ooit op punt gestaan om er een te kopen in de US (een kennis van mij was daar om oude auto’s in te kopen), maar toen bleek de motor vast te zitten bij het eerste bezoek. De dag nadien starte de motor wel maar rookte zeer fel dus maar laten staan.

0

Ziet er idd de moeite uit om volgend jaar naartoe te gaan. Was op de hoogte, maar jammer genoeg al een overvolle agenda.

0
                  rjf

Nr 136 ziet er ook fraai uit

0
                    Anoniem

Toch weer zonde om te zien dat ook de klassiekers worden in de prak gereden 🙁
                      Foto 86 en 87 🙁

0
                      Anoniem

Dit had ik eigenlijk verwacht van de Porsche days 2 weken geleden.
                        Volgend jaar dus zeker 2 weekends na elkaar naar daar.
                        Tof dat ik hier toch nog de foto kan bekijken.
                        +1 havermast 🙂

0
                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.