Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Spacers
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 4 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”carrera 3.0″:a8mabi7e][quote=”Setakira”:a8mabi7e]iemand een idee wat het onveilig maakt zo’n spacers?
[/quote]Een vraag die ook al lang op m’n lippen brandt ❗
Ik denk dat NIEMAND hier een deftig antwoord kan op verzinnen.[/quote]
Ze gaan er van uit dat als je een spoor verbreder plaats op je wagen dat je ET waarde veranderd en dat de druk op het lager van je wielen te groot word, en deze zou dan kunnen breken. Maar als je velgen monteert op je wagen die zelf al een bredere ET hebben zodat ze verder naar buiten komen dat mag wel. Dit alles is weer al eens een bewijs dat de wetgeving niet voor 100% goed weet wat ze willen.
Vroeger monteerden ze langere bouten of verlengstukken die ze op je bouten bij vezen en dat denken de wetgevers nog altijd. De meeste spoor verbreders nu worden vast gemonteerd op je bouten en dan zitten en nog bouten op je verbreder zelf waar de de velg moet op vastmaken, meestal hebben deze zelf al een TUV keuring en zijn ze goed maar niet goed genoeg voor dit apenland zo te zien. Ik hoop dat je hier even slimmer van word.Dan heb je tenminste iets in je handen waarmee je hun kunt inlichten.
Mijn ouders hadden dit natuurlijk niet van hun reservewiel.
En spacers gevaarlijk 😕
Ik geloof het niet (tenminste niet als je degelijke gekeurde neemt)
Waarom zouden anders zeer vele circuitauto’s dit ook plaatsen. Die ophanging etc ziet nog veelmeer af dan een straatwagen 🙄 Maar dat is de wet. Waarom verbieden ze het verbeteren van je remsysteem (andere schijven klauwen en stalen leidingen) ❓ Dit is toch ook beter en veiliger 👿[quote=”911-lover”:133hftnl][quote=”ppp 356″:133hftnl][quote=”the body docter”:133hftnl]spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance[/quote]
Kan ik niet geloven, mijn 997 nieuw is afgeleverd met spacers en een europees gelijkvormigheidsattest.
Dit zou willen zeggen, dat Porsche illegale wagens aflevert aan zijn klanten 🙄 [/quote]
Ik heb toch de vrees dat de dag dat je naar de keuring moet (dus over 4 jaar) ze er toch moeilijk over gaan doen en ze weggehaald moeten worden 😕
Als ze al moeilijk doen (wilden de wagen verbieden tot het verkeer) over een serie door het merk geleverd reservewiel op een Standaard jeep van mijn ouders 👿
Nu hebben ze er een opmerking over staan op hun papier en moeten ze telkens ze de kofferklep opendoen eerst hun gevarendriehoek wettelijk 😥 zetten[/quote]Ik heb een europees gelijkvormigheidsattest, en daar staat onder andere de spoorbreedte op, als ze de spacers dus weghalen, klopt deze afmeting niet meer 🙄 🙄
Ben vrij zeker dat de gegevens van het spoor overeenkomen met de afmeting met de spacers geplaatst, gewwon door het feit, dat er eerst een attest afgeleverd is geweest met de foute gegevens op 😉[quote=”Setakira”:2ag3qszc]iemand een idee wat het onveilig maakt zo’n spacers?
[/quote]Een vraag die ook al lang op m’n lippen brandt ❗
Ik denk dat NIEMAND hier een deftig antwoord kan op verzinnen.
iemand een idee wat het onveilig maakt zo’n spacers?
NOS buisje, vreemde (guillotine) spoilers, wegwerken handvaten (gezonken wagen wat dan?), e.d. kan ik begrijpen dat het onveilig is maar spacers?
Kogellagers zullen sneller versleten zijn maar voor de rest? Zoalng wielen niet uit kassen steken…
[quote=”ppp 356″:1ebgm0iv][quote=”the body docter”:1ebgm0iv]spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance[/quote]
Kan ik niet geloven, mijn 997 nieuw is afgeleverd met spacers en een europees gelijkvormigheidsattest.
Dit zou willen zeggen, dat Porsche illegale wagens aflevert aan zijn klanten 🙄 [/quote]
Ik heb toch de vrees dat de dag dat je naar de keuring moet (dus over 4 jaar) ze er toch moeilijk over gaan doen en ze weggehaald moeten worden 😕
Als ze al moeilijk doen (wilden de wagen verbieden tot het verkeer) over een serie door het merk geleverd reservewiel op een Standaard jeep van mijn ouders 👿
Nu hebben ze er een opmerking over staan op hun papier en moeten ze telkens ze de kofferklep opendoen eerst hun gevarendriehoek wettelijk 😥 zetten[color=red]55) monteren van velg met adapter – voorwaarden:
vaste adapter aan velg
geschikt voertuig
stevig en degelijk gemonteerd
validatieprocedure[/color]De voorwaarden e- of E-goedgekeurd en/of validatieprocedure gelden uitsluitend voor voertuigen met een Europees gelijkvormigheidsattest of C.O.C. en niet voor voertuigen met een Nationale goedkeuring. Deze regel is niet van toepassing voor de rubrieken 6), 7), 8) 9), 10), 11), 12) en 53).
Voor de met e- of E-goedgekeurde onderdelen verbouwde voertuigen wordt bij afwezigheid van het bijhorende homologatieattest een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van drie maanden uitgereikt.
Tot 1 september 2007 wordt voor de met niet-e- of E-goedgekeurde onderdelen waarvoor geen validatieverslag kan worden voorgelegd verbouwde voertuigen een keuringsbewijs met een normale geldigheid van twaalf maanden uitgereikt.
Vanaf 1 september 2007 krijgen deze voertuigen ofwel een keuringsbewijs met een normale geldigheid ofwel een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van vijftien dagen en krijgen de onderdelen respectievelijk ofwel een definitieve goedkeuring ofwel een definitief verbod.
De geldigheid van het keuringsbewijs kan worden verlengd tot op het ogenblik van de definitieve goedkeuring of het definitief verbod.
Leveranciers of producenten die onderdelen op de markt brengen die niet e- of E- zijn goedgekeurd en die overeenkomstig de bepalingen van deze omzendbrief aan een validatieprocedure zijn onderworpen dienen voorafgaandelijk contact op te nemen met de FOD Mobiliteit en Vervoer. Zij worden verzocht een volledig dossier over te maken. Op basis van dit dossier zal de FOD Mobiliteit en Vervoer oordelen of deze onderdelen al dan niet in aanmerking komen voor een validatieverslag.
Tot 1 september 2006 kunnen deze onderdelen zonder validatieverslag en onder verantwoordelijkheid van de leverancier of producent op de markt worden gebracht. Na 1 september 2006 krijgt elk niet-e- of E-goedgekeurd onderdeel dat op de markt wordt gebracht en dat overeenkomstig de bepalingen van deze omzendbrief aan een validatieprocedure is onderworpen en waarvoor geen validatieverslag kan worden voorgelegd of waarvoor geen volledig dossier aan de FOD Mobiliteit en Vervoer is overgemaakt een definitief verbod.
Vanaf 1 september 2007 krijgen voertuigen die met dergelijke onderdelen zijn uitgerust en die ter keuring worden aangeboden een keuringsbewijs met een beperkte geldigheid van vijftien dagen.
Volgende onderdelen moeten een validatieprocedure ondergaan :
niet e- of E-goedgekeurde buitenspiegel
e- of E- goedgekeurde zetel
niet e- of E-goedgekeurde zetel
e- of E- goedgekeurde uitlaat
niet-originele uitlaat
niet e- of E goedgekeurde kunststoffen motorkap
vlinderdeuren
veiligheidsgordels
veiligheidskooi
velg met adapter
Volgende verbouwingen zijn ronduit verboden :tinten en folies op voorste zijruit en voorruit
zonneband op voorste zijruit
verwijderen van sluitmechanisme van de koffer
verwijderen van greep van de als passagiersdeur gebruikte koffer
verwijderen sluitmechanisme deur
wijziging structuur motorkap
wijzigen van afstand tussen motor en motorkap
vervangen motorkapscharnier
spoiler in materiaal met lage absorptiegraad
topchops
afzagen van origineel spatbord dat deel uitmaakt van de dragende structuren
hinderen of onmogelijk maken van de werking van de airbag
verwijderen van de airbag
driepuntsveiligheidsgordel vervangen door tweepuntsgordel
afdekken van signalisatie
monteren van NOS-fles
plaatsen van startknop
wegnemen van derde stoplicht
plaatsen van vierde stoplicht
bevestigen van wiel dmv centrale bevestigingskit
wijzigen remsysteem
vergroten van spoor dmv spoorverbreders
wijzigen of monteren van stabilisatorstangen
monteren van ander type ophangingsrubber
wijzigen van uitgangsdiameter van originele uitlaatdemper
monteren van versnellingsbak met andere overbrengingsverhoudingen
motortuning
monteren van niet-wegklapbare zetels in twee- of driedeursvoertuig zonder de achterbank en veiligheidsgordels en de verankeringspunten van de achterbank te verwijderenmonteren van velgen met adapter los van de velg
monteren van stuurwiel met niet-vervormbare adapter
[quote=”ppp 356″:27hvixar][quote=”the body docter”:27hvixar]spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance[/quote]
Kan ik niet geloven, mijn 997 nieuw is afgeleverd met spacers en een europees gelijkvormigheidsattest.
Dit zou willen zeggen, dat Porsche illegale wagens aflevert aan zijn klanten 🙄 [/quote]
Paul aan u mischien wel 😆
[quote=”the body docter”:2sbx2uh3]spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance[/quote]
Kan ik niet geloven, mijn 997 nieuw is afgeleverd met spacers en een europees gelijkvormigheidsattest.
Dit zou willen zeggen, dat Porsche illegale wagens aflevert aan zijn klanten 🙄
Hier moet ik RSR en Body Dokter bij treden.
Tüv of niet, E-keur of niet.
Ten strengste verboden.spacers zijn verboden of ze nu origineel zijn of niet jammer maar helaas de waarheid
en als ze het niet zien heb de chance
Als ze het niet zien hebben zij hun job slecht gedaan, wie gaat ze dan aan de deur zetten !!!
Of is het zoals voorheen : iets in de handen stoppen of gewoon geluk hebben ??
Wat dan met spacers die TUV zijn goedgekeurd en een (E) teken dragen.
Zoals voorheen gezegd : ze kennen er geen van.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.