Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Spacers en Technische controle
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 8 maanden geleden door Mark.
-
MakerDiscussie
-
26 januari 2017 om 16:00
Hebben jullie ervaring met het plaatsen van spacers en hiermee naar de autokeuring gaan.
Denk aan 5mm (originele Porsche spacers) voor de Cayman. Bij (nieuw) aankoop kan men opteren voor spacers en dit wordt dan vermeld op gelijkvormigheidsattest en is ok. Wanneer deze zelfde ingreep nadien wordt gedaan is het niet meer wettig en kan dit leiden tot herkeuring. Technisch geen enkel verschil maar wel 2 standaarden wat betreft technische controle.
Wat zijn de ervaringen van Porschisten die zich aanbieden op de TC met spacers maar zonder gepast gv attest..?
Mvgr
Norbocay -
MakerDiscussie
-
Ik ben gisteren terug naar de technische keuring geweest met het document van Porsche Classic.
Uiteraard met de originele, ook toen, spacers erop. Bimbo bekijkt het attest en zegt a ja dan ist wel goed he. Sorry kreeg hij niet over zijn lippen en daar kan je uw groene kaart halen. 15 euro.
Ik had veel zin om mijn gedacht eens te zeggen maar heb dat toch maar ingeslikt. Brandblusser is vervallen en verbanddoosje is er waarschijnlijk niet. Kon hij mij daarvoor afkeuren. En volgend jaar moet daar weer langs he.Om de relevante opmerking van VANDAMME kracht bij te zetten de vraag hoe het nu verder verlopen is met de WTL 88 (Werks Turbo Look) en de keuring met of zonder spacers ???
👿 :lekker: 👿
[quote=”WTL88″ post=250341]… mag nu wel terug aanschuiven met dat attest voor een herkeuring en nog eens betalen.[/quote]
dat zou ik dus niet doen. rechtstreeks naar de man met de pet en een groene kaart vragen zonder te betalen.
dat er af fabriek spacers op jouw auto staan, dat kon hij ook geweten hebben indien hij het PVG verslag eerst had gelezen dat in zijn computer zit.Eventjes een up date van de stand der zake.
Ik heb van Porsche Classic een attest verkregen waarin bevestigd wordt dat 1. Het een originele wtl is en 2. Er af fabriek spacers van 28 mm achteraan moeten op zitten. Ik had dus wel gelijk op de eerste keuring. Maar mag nu wel terug aanschuiven met dat attest voor een herkeuring en nog eens betalen.Veel werk !
Vin ik toch niet… “om ze te verwijderen “.
Gewoon effe doen ,dat gaat het beste zijn denk ik.Met de witte heb ik ook geen probleem :first:
Ben nu geweest met de Macan voor een trekhaak boven de 750kg afgekeurd voor de spacers achteraan :bounce: lap das juist vergeten dat ze er tussen staken :engeltje:
1uurtje later terug zonder en klaar :drink:alst niet origineel is geen discussie anders idd direct man met de hoed bijhalen sta in de coc ook dacht ik? :popcorn:
Ieder jaar zonder probleem met rondom 5 mm P-spacers
Momentje ! Door onze analytische misvorming hebben wij onderstaande eventjes opgezocht.
WTL Turbo Look had onderstel en remmen van de Turbo (incl. geperforeerde remschijven en 917-remklauwen), zonder zogenaamde spoorverbreders of “spacers” dus.
Optiecode M 491 : “Turbo-look” koetswerk !!!
Het enige wat telt is de eigenlijke spoorbreedte:
Spoorbreedte (voor/achter):
1432 / 1500 mm’. Turbo-look tot 1986
1434 / 1526 mm’. Turbo-look vanaf 1986
De Turbo-look woog ca. 50 kg. meer dan de standaard-Carrera 3.2, wat nadelig was voor de acceleratie. De verhoogde luchtweerstand had tot gevolg dat de topsnelheid ca. 20 km./u. lager lag – wat verklaart waarom klanten kozen voor een Turbo-motor in een Carrera-koetswerk:
kleinekastenteufel .
De Turbo-look zag er voor velen echter geweldig uit en … koste aanzienlijk minder dan een échte Turbo, vandaar !
:salut: 😈 :salut:
.Klachtenprocedure
Tot wie moet u zich wenden ?
EERST
U wendt zich tot de verantwoordelijke van het keuringscentrum. Iets kalm bespreken kan veel oplossen.
(ga naar de stationschef van een ander keuringsstation met uw gelijkvormigheidsattest en laat de technische fiche afdrukken van jouw PVG. ga hiermee naar stap 2)NADIEN
Indien u met vragen blijft zitten kunt u zich richten tot de directie van de onderneming waartoe het keuringscentrum behoort.
UITEINDELIJK
U mag contact nemen met het gewest waar uw voertuig werd gekeurd.
Voor het Vlaamse Gewest:
Vlaamse Overheid
Dept. Mobiliteit en Openbare Werken
Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid/Cel Homologatie en Technische keuring
Koning Albert II-laan 20 bus 2
1000 Brusselhttp://www.mobielvlaanderen.be/contactpunt
Die bimbo is de stationschef !!! En blijven staan op de lijn zoals ik deed is geen optie, bimbo stapt in en rijdt hem opzij.
Met de nodige documentatie over de optiecodes een gesprek aangaan met de stationschef en niet met de bimbo! :popcorn:
Als de keurder niet naar uw terechte opmerking wil luisteren, blijven staan en de stationschef er bij (laten) roepen.
Meestal kennen die de regelgevingen beter. Het blijven staan op de keuringslijn is ook goed om wat druk uit te oefenen, … stout hé.
🙄 😈 🙄Lap, deze morgen ( maandag ) vroeg naar de keuring geweest met mijn p 3.2 origineel wtl bouwjaar 1988 en onmiddellijk rode kaart. Spacers mijnheer, dat mag niet. Weet ik wel zei ik vriendelijk, maar dit is origineel zo af fabriek geleverd. Kijk hier opti-code 491. Woordje uitleg gegeven over wat dit inhoud en dat dit inderdaad niet veel voorkomt. Nog nooit van gehoord mijnheer, en ik heb al 27 jaar ervaring. Spacers zijn verboden! Ik zeg u , weet ik wel, maar dit is een wtl. Ik kom hier al 5 jaar met deze auto en er was nooit een probleem, en nu wel ? Spacers mogen niet mijnheer, daar is de kassa en kom maar eens terug zonder spacers. Nu ben ik niet van plan om die spacers er van tussen te halen. 1. Te veel werk en 2. Het mag op die auto. Hoe kan ik die bimbo nu aan zijn verstand brengen dat ik gelijk heb ? Een deftig gesprek met die man lukt, het enige antwoord die hij heeft is , spacers mogen niet. HELP
De mijne heeft ook spacers achteraf geplaatst ben juist eerste keer naar de keuring geweest met de P, niks over gezegd en ok voor 2 jaar. :happydance: :happydance:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.