Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?

  • Maker
    Discussie
  • Hey,

    op mijn 964 staan nu de originele CUP I velgen, maar optisch staan ze nogal diep in de wielkassen, zeker achteraan.

    Welke diktes van spacers steekt men het best om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen ? Dan bedoel ik optisch mooi en dat hij ook nog prima rijdt natuurlijk, want ik ga toch regelmatig op circuit.

    Wil eerst even luisteren voor ik eventueel bestel, want je kan ze bestellen van enkele milimeters dik tot wel 8 cm

    Iemand ervaringen hiermee ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Fuchsen, 16 duim, voor 7, achter 8
      Met andere wielen zal het afhangen van de ET waarde, is terug te vinden op de binnen kant van elke velg.

      Deze spacers hebben een TUV goedkeuring en zijn makkelijk te vinden op Ebay Duitsland maar kosten soms veel aan port door hun gewicht.

      Walter(Porsche-a -parts in Rillaar) heeft er ook dikwijls liggen, nieuw en 2dehands.

      Je mag er wel niet naar de keuring mee maar ze zijn er vlug op en af.
      Yvan

        [quote=”ferdy”:2b9tx69w]

        Ik heb 21 mm achteraan en komt mooi gelijk met de kast.

        Yvan[/quote]

        Welke duimbreedte heb je liggen Yvan ? 7 of 8 ?

          Vergeet die spullen niet af te doen als je naar de keuring gaat, als “zij” het zien kom je met een “rode kaart” naar huis !!

          Ik heb 21 mm achteraan en komt mooi gelijk met de kast.

          Yvan

            Beste steven964,

            Sorry voor mijn late antwoord.

            De lip van +- 1 cm is inderdaad een probleem met 20″ vandaar ook dat de kas mooi werd uitgerold anders worden je banden echt gefilleerd en zijn ze nog goed voor de schroothoop.

            Als jij je originele velgen behoud en geen verlaging laat uitvoeren dan hoeft dit zelfs niet om je banden en velgen mooi gelijk te laten komen. Persoonlijk zou ik mijn banden er nooit laten uitkomen dat vind ik niet mooi.

            Het is juist mooi als je de banden gelijk met de kast laat komen van de wagen. Het is persoonlijk hé.

            Ga je voor dit laatste dan moet je ze wel laten rollen.
            Hou ook rekening dat je dan je uitlijning aanpast aan de nieuwe situatie hé want anders krijg je een ongelijke slijtage!

            Succ6

            [quote=”Steven964″:2721fl82]Heb net nog even goed gekeken en achteraan zouden ze wel bijna 2 cm naar buiten mogen komen, maar gaan ze dan nog binnen mijn kassen inveren hé ? Aan de kas aan de binnenkant zit ook nog een lip van +/- 1 cm, hetgeen jij laten wegrollen hebt waarschijnlijk. Banden mogen daar zeker niet tegenkomen… tis nie gemakkelijk om dat op het eerste zicht te zeggen.

            Hoop hier iemand tegen te komen met ervaring hierin, dus alles origineel maar met spacers.[/quote]

              Je kan spoorverbreders van 15 mm gebruiken bij originele CUP1 17″velgen (7J17 ET55 voor en 8J17 ET52 achter)

                Amai, 20″ 😯 stuur maar es foto naar mail@stevenvdw.be 😉

                Bij mij komen er dus geen grotere dan 17″ op, gewoon origineel dus, het best voor circuit gebruik heb ik ondervonden. Heb net nog even goed gekeken en achteraan zouden ze wel bijna 2 cm naar buiten mogen komen, maar gaan ze dan nog binnen mijn kassen inveren hé ? Aan de kas aan de binnenkant zit ook nog een lip van +/- 1 cm, hetgeen jij laten wegrollen hebt waarschijnlijk. Banden mogen daar zeker niet tegenkomen… tis nie gemakkelijk om dat op het eerste zicht te zeggen.

                Hoop hier iemand tegen te komen met ervaring hierin, dus alles origineel maar met spacers.

                  [quote=”Steven964″:3p1ah3se]Hey,

                  op mijn 964 staan nu de originele CUP I velgen, maar optisch staan ze nogal diep in de wielkassen, zeker achteraan.

                  Welke diktes van spacers steekt men het best om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen ? Dan bedoel ik optisch mooi en dat hij ook nog prima rijdt natuurlijk, want ik ga toch regelmatig op circuit.

                  Wil eerst even luisteren voor ik eventueel bestel, want je kan ze bestellen van enkele milimeters dik tot wel 8 cm

                  Iemand ervaringen hiermee ?[/quote]

                  Het is perfect mogelijk, hangt ervanaf hoever je wil gaan.
                  Ik heb het destijds op één van mijn wagens gedaan zonder problemen.

                  Vermits ik de 964 verlaagd had en “20 turbo velgen had liggen moesten de kasten uitgerold worden. Dit heb ik bij Porsche laten uitvoeren om zeker te zijn dat het volgens de regels werd uitgevoerd.

                  Nadien kwamen de wielen mooi gelijk met de wagen hetgeen optisch zéér mooi is.

                  Als je me je e-mail bezorgd stuur ik je wel een foto zodat je het resultaat kan zien.

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.