sparen van superboetes

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen sparen van superboetes

• Maker
    Discussie
  • Voor wat het waard zou kunnen zijn….

Hallo vrienden….

Onlangs reed ik op een rechte weg, toegelaten snelheid 50….

ik deed 75 km/h, ik zag op driehonderd meter de flikken staan , naar mij

toegericht…… kop aan kop dus, ik onmiddellijk naar de 50 km/h…. en

chance dat ik had.

Dacht ik

toch….

Maar eén week later was mijn verbazing groot toen ik een pro justitia

ontving, en jawel , ik reed 75. Ik kon het niet geloven, ik had ze immers snel gezien van zo ver

Dus wat is er gebeurd….

Ze scannen mijn snelheid met een speedgun, tot op 600 meter afstand is dit mogelijk…..

Wanneer ik de toegelaten snelheid overschrijd….heb ik al prijs…..

Maar ze nemen pas een foto van mij wanneer ik de politiewagen nader tot op 35 meter.

Dus met andere woorden.

Wanneer je in zo een situatie verzeild geraakt….. zo van…oei, ik zie ze staan ginder ver en ik rij zeker al te snel.

STOP onmiddellijk en maar rechtsomkeer.

Het heeft dus geen zin meer om te remmen , de overtreding is meestal al geschied….

STOP onmiddellijk of sla ergens een straatje in.

Zolang je niet dichter dan ongeveer 35 meter komt kan je nog ontsnappen aan de boete.ze ontbreken dan de foto die als bewijs dient.

Dit is zekers niet strafbaar want je werd niet gestopt door de politie ,

het is trouwens niet verboden om plots rechtsomkeer te maken.

Die informatie komt van iemand van de politie…..

Wil je vrienden of kennissen waarschuwen of sparen van superboetes dat kan je dit door sturen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Anoniem

Ge gaat er toch geen communautaire kwestie van maken ? Dat geld voor wallonie houden ze van uw wedde automatisch af…je moet daar niets voor doen en je moet daar zelfs niet te snel voor rijden…
      Als je echt snel wil rijden: duitsland…ben er vorige week geweest…reed (op de teller) 240km/u, en ik zag in mijn spiegel een A8 (veronderstel dat het eerder een S8 was) snel afkomen en me voorbij vliegen…alsof het nog niet rap genoeg was 😯

is gewoon niet rechtsgeldig, verkeerde procedure, als de agent verkeerde uur of datum of vergeet te handtekenen is de boete ook ongeldig.
        👿
        een speedgun werkt ook niet correct beweegt in de handen.

maar ja betalen is het gemakkelijkst, als iedereen zich gaat verzetten waar moet het geld voor wallonie dan gehaalt worden!

En welk argument ga je dan opgeven om je boete niet te betalen bij het vooraan fotograferen?
          Ik was het niet ❓
          Je wagen en je gezicht staan mee op de foto ❗

nr plaat vooraan telt niet bij bekeuring, dan gingen alle motorijders vrijuit als ze met zo een camera flitsen, niet mee akkoord gaan, en zeker niet betalen!!!!
            in duitsland, nederland en frankrijk mag dat wel maar daar zijn de voorste nrplaten ook orrigineel.

ik ga er eens voor bellen met advocaat en hou jullie op de hoogte.

even de nadruk leggen op de definitie van deze wetgeving ivm met het flitsen van nr platen. het is inderdaad zo dat het flitsen van een nrplaat vooraan niet geldig kan worden beschouwd daar het achterste nr-plaat een officiële plaat is en dat vooraan niet

laat dat duidelijk zijn. bij deze raad ik u aan om de wetgeving in zijn geheel eens goed te bestuderen want in de commissie binnenlandse zaken en mobiliteit werd hier voorheden als eens over gediscussieerd

Anoniem

[quote=”targa911″:3ezneq5e]ik dacht dat ze alleen de achterste originele nrplaat mogen flitsen, ze mogen ook geen boete maken als ze alleen de voorste lezen of flitsen![/quote]

Kun je dat misschien ff voorleggen aan je advokaat ? Als je correct denkt – wat ik hoop – weten we in de toekomst direkt wat ons te doen staat. Maar als je fout zit zou het stom zijn om er in verder te gaan want dan kost het ons natuurlijk nog meer.
                  Misschien dat de gegevens van de nr-plaat vooraan alleen maar mogen gebruikt worden bij vluchtmisdrijf ter opsporing enzo. Maar niet om iemand te beboeten bij overtredingen. Ik weet het i.i.g. niet…

[quote=”targa911″:stn6wn7c]ik dacht dat ze alleen de achterste originele nrplaat mogen flitsen, ze mogen ook geen boete maken als ze alleen de voorste lezen of flitsen!
                    [/quote]

Dat klopt niet .

[size=75:stn6wn7c]-Koendiealmeerdereboetesbetaaldheeftdoorvanvorengeflitsttezijn-[/size]

ik dacht dat ze alleen de achterste originele nrplaat mogen flitsen, ze mogen ook geen boete maken als ze alleen de voorste lezen of flitsen!
                      op de E314 net voorbij Aarschot richting leuven en omgekeerd flitsen ze ook vanop de brug je ziet de camera’s duidelijk staan op de brug voor iedere rijstrook 1 dus 4.
                      een goeie raad, neem een goeie rechtsbijstand verzekering kost 50euro pj
                      en bij de minste discutie weiger je te betalen, krijg je een advocaat v/d verzekering worden de gerechtskosten betaald, heb je kans je gelijk te halen en worden de rechtbanken helemaal overbelast kost alleen aan de staat geld.
                      spreek van ondervinding, en het werkt wel zien dat je goeie argumenten kan voorleggen , de advocaat zal er wel voor zorgen dat de wet word nageleeft, want de macht v/d politie is betaal maar anders kost het u meer, niet laten vangen!! 😆

met de witte lijnen op het wegdek zijn ze in staat meerdere fotos te nemen en aan de hand van de afgelegde afstand op te meten (aantal lijnen)
                        zijn ze in staat uw werkelijke snelheid te bepalen staan nu ook bijna aan elke flitspaal das om de discusies en de invloed van externe factoren op de radar te verkleinen dus witte strepen op de weg vertragen of zoals eerder gezegt verander van rijstrook zou helpen

Ja ze vrienden ik geloof toch Carrera4s omdat het een stuk van zijn werk inhoud, dus ik heb vertrouwen in de mensen die de wet kennen.

Luc

S2

[quote=”carrera 3.0″:2a2tqcja] ➡ Nu wordt er gezegd dat :

Als men niet op tijd kan remmen er nog een mogelijkheid bestaat door simpelweg te veranderen van rijstrook na de éérste radarlijn.

Zodoende wordt de meting verstoord en kan men ontsnappen aan een bekeuring.

[/quote]

Nu weet ik uit goede bron dat het verhaal van die dwarsstrepen zeker geen steek houdt.

Waarom zouden ze die strepen trouwens nodig hebben? 🙂

Maar het verhaaltje doet wel al zo’n twee jaar de ronde.

Zal even zoeken of ik nog op een ander forum kan waar uitgelegd staat door de heren politie zelf waarom de strepen dienen. Ik post het wel.

Voila, de officiële nieuwsbrief van de Politie waarin het verhaal ontkent wordt (al uit 2002 🙂 )

http://www.poldoc.be/dir/dgp/dpi/docume … n1430n.pdf

Naar ‘t schijnt ….

zouden ze de E40 en de E17 uitroepen tot testgebied voor een nieuw systeem van “flitsen” voor laagvliegers. 👿

Er zou geflitst worden vanop de bruggen van de autosnelwegen.

De bruggen van waarop ze flitsen kan men herkennen door 3 dwarse witte strepen op het wegdek. Deze “radarstrepen” zijn aangebracht op ong. 150 meter voor de brug waarop de multanova opgesteld staat.

➡ Nu wordt er gezegd dat :

Als men niet op tijd kan remmen er nog een mogelijkheid bestaat door simpelweg te veranderen van rijstrook na de éérste radarlijn.

Zodoende wordt de meting verstoord en kan men ontsnappen aan een bekeuring.

Kortom : tussen de eerste en de tweede lijn wordt uw snelheid gemeten en op de derde wordt bij overdreven snelheid een signaal gegeven voor het flitsen wanneer je van onder de brug komt.

Zodus bij het bemerken van deze strepen : VOET VAN GASPEDAAL ❗ ❗

Helaas moet ik dit tegenspreken.
                                Voor 8 jaar ben ik voor een snelheidsovertreding vastgesteld met een Speedgun moeten voorkomen.
                                Ik weigerde te betalen daar mijn gemeten snelheid 92 was waar ik 90 mocht rijden doch ze zeiden dat ik gepakt was waar 70 mocht.
                                Ik wilde voor 2km/u te hard betalen maar niet voor 22 (dus zware overtreding)
                                Wat bleek , 394m van waar ze stonden eindigde de 70 km/u zone (door een kruispunt waar dus het vorige verkeersbord vervalt, en daar zouden ze me gemeten hebben.
                                Er bestond volgens de politierechter geen discussie daar de speedgun (volgens hem toen) metingen tot 400m kan doen.
                                Gevolg [size=150:12qspge4]SCHULDIG[/size]

Dat het volgens mij een klucht is.

Als die foto dan getrokken wordt, staat er uiteraard de snelheid op die je DAN rijdt, in zijn geval 50, wat bewijst men dan ??

Ik heb nog geen enkele zaak weten voorkomen op basis van vaststellingen met een speedgun.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.