SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht SPEEDLINE for Porsche 18″ 964 turbo 3.6

• Maker
    Discussie
  • Ik ben op zoek naar een set originele Speedline for Porsche velgen, zoals die op de 964 turbo 3.6 stonden:

voor: 8J x 18 ET 52
    achter: 10J x 18 ET 61

Geen RH of Keskin of dergelijke maar de originele. Iemand tips?

Mvg
    Steve

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • de mijne hebben samen met nog een boel andere onderdelen 900,- gekost, ik moet enkel andere buitenboorden gebben en mijn setje is terug kompleet, zelfs de originele vijzen en de kartonnen porsche dozen waren der bij :relaxman:

Nu denk ik er aan om er edelstaal boorden op te zetten, daar moet je nooit nog iets aan doen

Grtz Geert

Klopt inderdaad, voor een appel en TWEE eieren 😀

Maar ik streef eerlijk gezegd eigenlijk niet naar snelle winst en een drukke koop en verkoop. Ik zie die dingen gewoonweg doodgraag en vind het kleine kunstwerken. Als ze hier een tijdje langer blijven liggen, kan ik er ook wat langer van genieten, geen probleem dus.

+1 Steve .
          Terrum ,het verkoopt minder . De echte exclusieve zeldzame zaken die gaan nog de deur uit hoor . 😉
          Zie maar naar de zoektocht van Steve .Hij zal ze niet voor een appel en een ei krijgen .

en ik maar denken dat ik den enigste was die geregeld zulke setjes kocht 😀
            Heb me nen tijd bezig gehouden met allerhande driedelige velgen te kopen, destijds werden er wekelijks wel een setje aan de deur geleverd, deze zette ik dan steeds weer op de tweedehands sites tot ik me splinternieuwe op maat gemaakte wielen kon bestellen voor mijn mercedes bij de locale bandenboer
            Momenteel verkoopt zo iets niet meer, jammer hé 😀

Grtz Geert

+1 :respect2:

[quote=”Steve964Turbo” post=112442][quote=”Funny” post=112421]Steve proficiat met de (zo te zien ) nagelnieuwe velgen ! :applaus:
                Toch heb ik het een beetje moeilijk om 993 velgen onder een 964 te schuiven .(mijn mening)

Als je wil post eens een foto als de velgen op de auto staan aub .
                Groeten Funny[/quote]

Funny,

Ik deel 100% je mening, ik ga deze immers ook niet onder de 964 zetten. In rechtszaken noemen ze dit ‘onweerstaanbare drang’ :lol:, tijdens de zoektocht naar de 965 362 XXXXX op deze gekomen en gezien de prijs en de 100% nieuwstaat (echt nieuw, niet ‘gerefurbished’) ben ik beginnen bieden, en ja … gewonnen dus.

Ik heb al wat foto’s gezien van een 964 turbo 3.6 met deze velgen er onder en ik vind het zeker wel iets hebben! Maar ik hou de mijne 100% origineel, ik ben momenteel in onderhandeling (ook met een Duitser) over eveneens nagelnieuwe 965 362 modellen. Zoals je misschien weet ligt de prijs van de 965’en nog een pak boven de 993’en, dus we zijn nog volop aan het onderhandelen, ik hoop echt dat het lukt.

En laat ons eerlijk zijn, als je weet wat je koopt met kennis van zaken, de passie hebt voor dergelijke mooie spullen en de moed je niet ontbreekt (lees: krijg het aan de vrouw uitgelegd :mrgreen: ) dan zijn dergelije haalbare sommen een veel betere investering en spaarrekening, dan je geld domweg bij die dwaze banken laten staan, waar de tarieven momenteel lager zijn dan de indexatie, je verliest dus geld door het niet te gebruiken!!![/quote]+1 :respekt:

[quote=”Funny” post=112421]Steve proficiat met de (zo te zien ) nagelnieuwe velgen ! :applaus:
                  Toch heb ik het een beetje moeilijk om 993 velgen onder een 964 te schuiven .(mijn mening)

Groeten Funny[/quote]

Funny,

Ik deel 100% je mening, ik ga deze immers ook niet onder de 964 zetten. In rechtszaken noemen ze dit ‘onweerstaanbare drang’ :lol:, tijdens de zoektocht naar de 965 362 XXXXX op deze gekomen en gezien de prijs en de 100% nieuwstaat (echt nieuw, niet ‘gerefurbished’) ben ik beginnen bieden, en ja … gewonnen dus.

Ik heb al wat foto’s gezien van een 964 turbo 3.6 met deze velgen er onder en ik vind het zeker wel iets hebben! Maar ik hou de mijne 100% origineel, ik ben momenteel in onderhandeling (ook met een Duitser) over eveneens nagelnieuwe 965 362 modellen. Zoals je misschien weet ligt de prijs van de 965’en nog een pak boven de 993’en, dus we zijn nog volop aan het onderhandelen, ik hoop echt dat het lukt.

En laat ons eerlijk zijn, als je weet wat je koopt met kennis van zaken, de passie hebt voor dergelijke mooie spullen en de moed je niet ontbreekt (lees: krijg het aan de vrouw uitgelegd :mrgreen: ) dan zijn dergelije haalbare sommen een veel betere investering en spaarrekening, dan je geld domweg bij die dwaze banken laten staan, waar de tarieven momenteel lager zijn dan de indexatie, je verliest dus geld door het niet te gebruiken!!!

Steve proficiat met de (zo te zien ) nagelnieuwe velgen ! :applaus:

Groeten Funny

:applaus: :applaus: :applaus:

Vooral foto’s posten als ze eronder staan. 😉

Dat waren dus de juiste types 965 362 …, maar (no offense naar verkoper) na evaluatie van de toegestuurde foto’s, voor mijn part te ver voorbij poi,t of no return.

En nu de veiling is afgelopen (en ik heb gewonnen :applaus:), zal ik maar meegeven dat ik de bieder was op de Speedline velgen op Ebay DE.
                        Voor de kenners onder ons zijn dat wel de 993 362 … RS velgen, dus die met aan de buitenkant de holte er in. Ik heb hier een heel goede zaak aan gedaan vind ik, de velgen zijn gewoonweg NIEUW, nooit gebruikt, blauwe Loctite nog op de vijsjes! En zooooo mooi !!!

Attachments:
                        • DSC_0011.JPG

We horen graag het resultaat .Wel nog wat werk aan .

@daxmanian

Dat is inderdaad een nieuwe advertentie en de juiste types!

Ben al in contact, bedankt!

Steve

Hey Steve,

Was net eens aant neuzen op marktplaats.nl
                              Deze misschien iets voor jou?

http://link.marktplaats.nl/615170071

[quote=”terrum” post=111691]Geloof me, strooizout is erger dan een borduur
                                Ik heb dit jaar een setje originele speedlines op de kop getikt die strooizout gezien hadden; een maanlandschap heeft er niet aan, boorden volledig aangevreten door het zout, der zitten putten in van 2mm absoluut niet meer bruikbaar die boorden en toch ben ik der blij mee

Weet iemand of die originele boorden met het originele opschrift besteld kunnen worden, ben ander van zin om er edelstaal buitenboorden voor te bestellen

Nog een kenmerk van de originele is volgens mij de Porsche product nummer op de binnenkant van de spaken

Grtz Geert[/quote]

Beste Geert,

Ik weet dat er in de Vogezen iemand zit die de ‘Speedline for Porsche’ gravures terugzet, maar als je die info nodig hebt, moet ik even gaan zoeken.

Kijk zeker ook eens naar de Duitse http://www.felgendoc.de die weten wat ze doen. En ja, de buitenboorden kan je apart kopen, onlangs stond er nog een set op internet.

Steve

Klopt inderdaad 911-NL, mijn 965 staat nu reeds op cup 2 17″ velgen met nette winterbanden. Geen denken aan dat ik met Speedlines ook maar enigzins op de baan kom als er zout ligt.
                                  Voor de juiste vergelijkbare bandenmaat heb ik een fantastische website gevonden en voor de juiste ET heb ik zelf een excel gemaakt, zodat ik kan simuleren en 100% zeker wist dat zowel aan binnen- als buitenkant alles OK zit.

En dat onderhoud is er inderdaad wel, maar wie ziet daar, met de juiste producten, nu tegenop met zo’n wagen en zo’n velgen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.