Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Speedline for Porsche 965 3.6 Turbo Te Koop
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Mart WTL.
-
MakerDiscussie
-
26 november 2014 om 19:03
Hierbij bied ik een set 965 Speedline for Porsche Turbo Velgen aan. Ze komen van een 3.6 Turbo.
Ze zijn net opnieuw gepolijst. Nog niet gemonteerd.Onderdeel nummers
965.362.1360
965.362.140096536214000
96536213600Het betreft een originele set.
40 bouten en SL inscriptie op de bouten.Prijs 6900
-
MakerDiscussie
-
Hahaha, ik weet echt helemaal niks van welke velgen dan ook, alleen die Speedlines, daar heb ik een kleine studie van gemaakt … dan zullen ze het weten ook … :drink:
geestig topic, ik betaalde mijn originele speedline for Porsche toch een stuk minder met nieuwe buitenboorden met inscriptie en nieuwe Porsche goedgekerde michelin banden en de ventiel in het midden van een spaak, jammer genoeg moest de ventiel in’t midden van een gat tussen twee spaken zitten, volgens mij kan je ze nog nieuw bestellen dacht ik :relaxman:
geestig topic, ik betaalde mijn originele speedline for Porsche toch een stuk minder met nieuwe buitenboorden met inscriptie en nieuwe Porsche goedgekerde michelin banden en de ventiel in het midden van een spaak, jammer genoeg moest de ventiel in’t midden van een gat tussen twee spaken zitten, volgens mij kan je ze nog nieuw bestellen dacht ik :relaxman:
[quote=”Mart” post=186217]Tsja mannen, je hebt het niet altijd voor het uitkiezen he …
Was liefde op het eerste gezicht …
… als ik het nog terug kon draaien, dat virus, die dikke kont, die wilde wielen, dannuh …. zou ik het zo weer doen … :drink:[/quote]Als het niet over die wielen ging dan dacht ik nu dat het over een ex negerin liefje ging :happy:
Zit er ook een geheim vakje in, bulletproof windows en bombproof carrosserie? :drink:
idd Mart, zo had ik zonder het te weten een exacte twin in m’n garage van een jaguar geleverd aan lady Di.
voor haar werd een XJSC speciaal gebouwd in coventry met 3.6L motor, automaat en achterbank zodat ze de 2 prinsjes naar de lagere school kon brengen.
standaard hebben deze modellen een manuele boîte en een bagagebox ipv achterzetels
… ik heb hem ook met deze zeldzame opties gekocht en pas nadien de aha-Erlebnis :relaxman:Tsja mannen, je hebt het niet altijd voor het uitkiezen he …
Was liefde op het eerste gezicht met speciaal aangerukte wilde wielen en witte knippers om het af te maken.
Had indertijd nog nooit gehoord van al die dingen, 964, 965, turbo, wtl, speedline … was er ook helemaal niet mee bezig … liep er gewoon tegen aan … de waarheidsvinding is pas van de laatste jaren (in het kader van wat heb ik nu eigenlijk in de garage staan?)… dan steek je toch heel wat op van het gezellige forumpje.
Tsja Wes, als ik het nog terug kon draaien, dat virus, die dikke kont, die wilde wielen, dannuh …. zou ik het zo weer doen … :drink:
Heel mooie velg, wel ook één van de moeilijkste om te onderhouden.
Heb er al verschillende geoxideerd gezien. Dan wordt het minder aantrekkelijk…[quote=”Mart” post=186106](ze zijn btw 1.5 x zo zwaar als de neppers: dan zullen ze wel wat sterker zijn toch)[/quote]
Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand zwaardere velgen onder zijn prestatiegerichte wagen wilt. 😆
Iets met onafgeveerd gewicht enzo… :coolness:Het systeem van toen (het begin van de driedelige?) wordt niet meer gehanteerd.
De eerste driedelige velg is al in 1971 gemaakt. Ver voor er nog maar sprake was van een 964. 😉
Mart jouw P. zijn kleur alleen al schreeuwt volop vannuh ‘Kijk mij es …’ uit. :happy: :happy: :happy:
En persoonlijk vind ik dat opschrift ‘Speedlines for Porsche” het grootste mankum van die velgen. Spuug lelijk zo’n tekst op je chrome velg. Zo vannuh ‘Kijk mij es …’ Dan kan je heel je P wel vol plakken met ‘Bumpers for Porsche’, ‘Koplampen voor Porsche’, ‘Uitlaat fot Porsche’, ‘Voorruit voor Porsche’… :coolness:
Geweldig!!! Dit is de eerste keer dat ik een set originele RS Speedlines voorbij zie komen. Alle speedlines daarna (dus vanaf de RH’s) zijn imitatie omdat de Italiaanse RS Speedline factory al tijden niet meer bestaat!!
En nog met de juiste bijpassende hartjes ook … :applaus:
Maakt mij allemaal niet uit, maar het gaat om waarheidsvinding toch. Ben er pas 12 jaar mee bezig…
Niet te krijgen die originelen dus, en juist dat maakt ze zo bijzonder (ze zijn btw 1.5 x zo zwaar als de neppers: dan zullen ze wel wat sterker zijn toch). Mocht je ze nieuw in de doos hebben dan doen ze 2.000 tot 2.500 euro per velg. Behalve in Belgie dan natuurlijk… :ass:
Over de exacte positie van de ventiel, ook daar zijn de velg geleerden nog niet over uit. Het ligt voor de hand dat het ventieltje tussen de spaken hoort zoals nagenoeg alle P velgen. Echter, bij de speedlines hoort ie waarschijnlijk toch op de spaak (volgens mijn gespecialiseerde velgenman, die ze vaker voorbij heeft zien komen).
Ik heb er nu in de tussenfase aan de linkerzijde 2 op de spaak, op de rechterzijde 2 ertussen. Ik ben er voor de langere termijn nog niet uit, maar denk toch dat ik voor op de spaak ga kiezen voor alle 4.
En vergelijk je ze met velgen van deze tijd. Tuurlijk mannen voor nieuwe gaan. Het systeem van toen (het begin van de driedelige?) wordt niet meer gehanteerd. Tegenwoordig hebben ze stevigere constructies voor de boutjes op de velg. Maar ja, nostalgie he!!
Dikke kont, Dikke velgen! :respect2:
Vragen staat vrij zeker? 😆
Wat Ghost en turbo zeiden: ventielgat goed plaatsen + Porsche inscriptie etsen.
En dan €3k minder vragen. 🙄
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.