Speedlines origineel 964

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Speedlines origineel 964

• Maker
    Discussie
  • Hallo

Er is een mogelijkheid om de originele speedlines te kopen voor een 964.
    De verkoper heeft de prijs nog niet gezegd maar hij kent de prijzen en zal zeker ook de prijs vragen.

Ik had gedacht aan een prijs rond de 7500 euro, is dit een realistische prijs om te geven ervan uitgaan dat zijn in goede staat zijn.

Graag wat meningen :respect2:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Goed gezien Turbo, ben wat nog wat aan het klooien qua juiste/beste montage wijze … :think:

Nog een checkje Testo, ‘Made in italy’ en ‘de typenummers’!!

velg25vk.jpg

Aan de criteria van Turbo kan ik afleiden dat het de echte zijn :happydance:
        Er is ook een factuur beschikbaar met het referentienummer.

Wanneer ik een foto kan maken, post ik hem hier voor een evaluatie van de deskundigen. :coolness:

Hoi Mart

Dit zijn inderdaad de echte Speedline velgen die je toont, echter ontbreekt op je foto de spacer ring (samen met de afdichtrubber) die er tevens voor zorgt dat de gepolierde ring mooi samen valt met het hart.

De oude Speedlines hadden een oranje afdichtrubber, de latere versie had een zwarte rubber.
          -De “Speedline for PORSCHE” staat inderdaad op de gepolijste ring ge-etst -> positie tegenover het ventiel
          -Tevens staat de velgmaat naast het ventiel ge-etst (Achteraan:10-61, Vooraan: 8-52)
          -De bouten hebben idd SL als opdruk (en sinds 6-tal jaar niet meer verkrijgbaar)
          -Tevens zitten de velgen vast met 40 boutjes (M7)

Grts
          Turbo

Ben ff benieuwd, zien ze er zo uit?

velg09vk.jpg

Bij de orginele RS velgen schijnt, dacht ik, dat in het chroom heel groot ‘Speedlines voor Porsche” of ‘Speedlines’ staat gegrafeerd. Dat vind ik persoonlijk dus spuuglelijk en over de top, maar ja …

@ Mart

Bedankt voor jouw feedback.

Ik heb er gevonden die nog nieuw in de doos zitten.
              Op de boutjes staat “SL” ingegraveerd.

Is dat ook een kenmerkt van de echte Speedlines?

Wat ik ervan begrepen heb, is dat de echte originele RS Speedlines jaren ’90, nieuw uit de doos, momenteel ca 2.500 euro per stuk moeten opbrengen.

Maar die zijn nagenoeg niet te vinden/krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus wel opletten dat je geen 7.500 euro voor Bollocks (RH of gereviseeerd) betaalt!

Voor de leek is het verschil tussen de RS en RH velgen nauwelijks waarneembaar. RH Speedline velgen zijn ook OK en een stuk voordeliger! (nog duur zat)

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.