speedster

Home Forum Zeverhoekje speedster

• Maker
    Discussie
  • op 300 m van m’n deur is zo een kleine zelfstandige garagist

daar staan nu 3 replica’s van een porsche 356 speedster (nieuw, 1800 cc)
    de eigenaar ervan zou er 2 willen verkopen, en 1 zelf houden,

hij vraagt 33.000 euro, is dat normaal, veel, of weinig ❓ ❓

‘k vind da wel mooi, maar eigenlijk is dat toch maar een kever met een polyester carrosserie erop ❓ of zie ik dat nu verkeerd ❓

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ik heb het in de week gezien en de foto van het “af” resultaat was super .
      Als je gouden handjes en plaats en tijd hebt kan het interessant zijn .
      Voor mij niets dus en veel te duur om aan het eindresultaat te komen

zo’n kit voor een speedster kost niet zoveel….
        ….maar wat kost het nu echt om zo’n ding rijdende te krijgen ❓

Aangeboden » Porsche 356 Speedster replica kit

Prijs »

Zoekertjesnummer » 15142123

Beschrijving »

Bouw zelf een echte klassieker volgens eigen specificaties en budget.

Kit bestaande uit:
        -Polyester hoofddeel carrosserie
        -Deuren
        -Motorkap
        -Kofferdeksel
        -Alle binnenpanelen
        -Alle scharnieren
        -Verzinkt subframe

Meer informatie » http://www.motorious.nl

In de Mini heeft nooit een echte motor van BMW ingelegen, de 1,6 uit de vorige Mini kwam van het toenmalige Daimler-Chrysler (en stak ook o.a. in de Neon). En de 1,4 diesel was dus inderdaad van Toyota. De nu ontwikkelde motoren (in samenwerking met Peugeot) staan het dichtste ooit bij een BMW motor. Nuja misschien zijn ze net daarom zo goed 😉
          BMW heeft nog wel een 1,6 in het gamma (116i, 316i) maar waarschijnlijk zal het te moeilijk/duur zijn om deze aan te passen voor voorwielaandrijving.

P.S. Dit zijn wel compleet nieuwe motoren en hebben dan ook nooit in de 206 gelegen. Maar drijven nu wel de 207 aan. PGO gebruikt nog de oude 2 liter van Peugeot die dus helemaal geen verwantschap heeft met BMW!

in de eerste generatie Coopers diesel zat de Toyota Yaris motor!!

[quote=”911-lover”:3qjilzpk]Geen probleem hoor .
              Ik verschoot ook even toen ik het las .
              Mini is van BMW , maar ze gaan er wel een Peugeotmotor in leggen 😕 [/quote]

BMW heeft geen 1600 meer in gamma?

is 118i niet de kleinste?

of gewoon om kostprijs te drukken? 1600 Peugeot goedkoper dan 1600 BMW?

Geen probleem hoor .
                Ik verschoot ook even toen ik het las .
                Mini is van BMW , maar ze gaan er wel een Peugeotmotor in leggen 😕

sorry,

ik dacht dat je schreef dat motor mini in de PGO werd gebruikt … daardoor misverstand

Ik heb nergens vermeld dat in de Cooper de motor zit van de 206 GTI 🙄 😉
                    Wel dat er een Peugeot motor insteekt 💡

Autogids nr 751 van 6 augustus 2008 Pagina 36 en 37

Ik citeer

Net als de Cooper S blijft de Works-versie trouw aan de rechtstreeks ingespoten en volledig van alluminium vervaardigde 1.6 die werd ontworpen in samenwerking met PSA .Terwijl die onder de motorkap van de Cooper S (en van de Peugeot 207RC) slechts 175PK levert is hij hier goed voor 211pk

Einde citaat 😉

[quote=”911-lover”:oc369m6c]Net als in de Mini Coopers 😉 [/quote]

no way,

PGO en P206 GTI = 1997 cm³ benzine
                      mini = 1600 cm³ benzine

Net als in de Mini Coopers 😉

[quote=”WB”:ccvqlf7x]Wauw…..zone “Cevenne” ziet er op de site ook leuk uit!!!!! 8) [/quote]

pas wel op, er zit een motor in van een P……………………………………………………………………………….eugeot 206

WB

Wauw…..zone “Cevenne” ziet er op de site ook leuk uit!!!!! 8)

dat is de prijs voor een nieuwe PGO

http://www.pgoauto.com/intro.php

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.