Speling op het stuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Speling op het stuur

• Maker
    Discussie

• Daan Poron
    Deelnemer

Hallo, ik had het voorbije weekend gemerkt dat er wat speling zat op het stuur. Ik kon namelijk het hele stuur omhoog en omlaag bewegen. Dit heb ik daarnet verder nagekeken en heb gemerkt dat er in de cilinder waar het stuur op vast staat een gele plastiek zit en dat deze langs één kant volledig kapot is. Is dit iets wat vaak voor komt? Kan ik enkel dit stuk (de plastiek) vervangen of moet ik het volledige onderdeel vervangen? Ik heb nog wat foto’s toegevoegd om het wat te verduidelijken want ik weet de juiste benamingen niet.

Het gaat hier om een 911 SC van ’79

mvg,
      Daan

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Vanmorgen reed ik van de buurt van Gent naar Brussel met mijn 911 SC van ’78.
        Vanavond bij het terugrijden net hetzelfde probleem ondervonden.

Toch even gestopt aan een benzinestation en onder de auto gecheckt of daar niets los hing.

Dankzij de uitleg op het forum kan ik het oplossen voor ik binnenkort naar de T.C. moet.

Walter

Wim

Had er van deze nog een paar liggen uit de privé collectie, helaas nu niet meer. 🙁
          Dus zal ze waarschijnlijk ook duurder dan de toenmalige 4,00 euro moeten inkopen.

De laatste is een tijdje geleden hier naar een Belgisch forum lid gegaan, en zal zich misschien ook nog melden dat het perfect opgelost is op deze manier.

Wat Johan met het 2de nummer bedoeld, zal waarschijnlijk het complete lager voor de 911 zijn, maar dit is echt niet nodig, ander nummer is dan het vulstuk van de 928.

wel een grappige thread 🙂 4 pagina’s lang gewoon over waar hij het zou bestellen.

Ik heb gezien in de thread dat jij deze ook kan leveren? Enig idee wat de levertermijn is? Ik had al naar jomaparts gemaild, en deze zouden hem pas vrijdag terug in stock hebben. Dit was het antwoord van jomaparts:

928.347.739.02 staat momenteel in bestelling, zou hier vrijdag moeten zijn, prijs 8.40 euro + btw, model zoals op foto.
            911.347.771.00 ligt op voorraad, prijs 24.44 euro + btw.

Daarom dat ik me ook afvroeg wat het verschil is tussen 911.347.771.00 en het nummer dat jij me gegeven hebt (928.347.739.02).

mvg,
            Daan

Wim

Nee, dit is de goede, alleen gaat de plastic ring vervangen worden door de metalen.

Anders hier nog een link van een eigenwijze Belg 😉 , en kun je nog eens lachen om het commentaar van de Ollanders. 😆

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=27049&hilit=speling+op+stuur

DIe ring van op de foto is dit geen ring dat zich nog buiten het afgebrokkeld gedeelte bevind? Want bij mij heeft dit een gele kleur terwijl het onderdeel op de foto toch uit metaal gemaakt is ofzo.

Wat is het verschil tussen het onderdeel van op de foto dat je voorstelt en het onderdeel met nummer: 911.347.771.00 ?

mvg,
                Daan

Wim

Je hoeft verder niks te demonteren als wat je nu op de foto gedaan hebt, alleen de borgring achter de vertanding stuur nog weghalen.

Dan de bus erover schuiven, en zachtjes intikken, slechte stukken van ouden vallen er vanzelf uit, en komen terecht in het onder gelegen stuk plastic behuizing.

Verder rijden kan geen kwaad, dus je hoeft je geen zorgen maken.

Hiervoor moet ik wel eerst het heel onderdeel demonteren? Of kan ik dit gewoon doen terwijl het nog in de auto steekt? Wordt misschien wel moeilijk dan om het oude stuk er uit te halen.

Kan het kwaad om hier nog mee verder te rijden tot ik het stuk heb? Kan hierdoor iets kapot gaan?

bedankt,
                    Daan

Wim

Vervangen door dit onderdeel van de 928, bestel nummer 928.347.739.02

Gewoon erin tikken en oude valt ervan zelf in brokjes uit.
                      Daarna nooit geen problemen meer. 💡

deze keer met foto

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.