Speling rechtse wiel

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Speling rechtse wiel

  • Maker
    Discussie
  • Beste mensen…hier zijn we weer.

    Ondertussen heb ik 4000km geleden men volledige ophanging vooraan laten vervangen (nieuwe schokdempers, ophangingsdriehoeken, spoorstangen, kruiskoppeling stuurhuis, stabilisatiestang rubbers, wiellagers, enz)

    Ben terug aan het rijden met de wagen na de werken, en ze reed perfect…als nieuw 😀
    …maar…paar duizend km’s verder (helemaal niet gek gereden), kreeg ik een onstabiel gevoel vooraan, en zat er een knik in men stuur. 😥
    Na nazicht bleek dat er op de zuigerstang van men rechter schokdemper
    speling zat 😡 , waardoor die knik en onstabiel gevoel.
    Ze hebben de schokdemper terug vervangen in garantie, en het onstabiel gevoel is weg, maar…het knikje in men stuur blijft

    Ben zelf even beginnen analiseren, en nu heb ik gemerkt dat er op het rechter wiel een klein beetje speling zit (net of de wiellager te los staat, of stuk is) meer dan op het linkerwiel, met de wielen in rechte lijn. Draai je de wielen R of L, is het weg.
    Heb de wiellager ondertussen terug gecontroleerd, en daar is niets aan te zien…spanning was ook goed.

    Ook de driehoeken en spoorstangen hebben ze gecontroleerd en daar is nergens speling op te vinden…enkel op de rechterspoorstang zit een klein beetje opwaartse speling in het stuurhuis zelf, maar volgens mijn garagist is dit redelijk normaal, en hebben de meeste porschen op leeftijd en met die km’s dit probleem.

    Heeft er iemand al soortgelijke problemen gehad, of heeft er iemand een idee van waar die speling op het rechterwiel nog kan komen?
    Zou het kunnen door met de slechte schokdemper rond te rijden, dat mijn stuurhuis of een kogelgewricht van de driehoeken defect gaat?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • [quote=”mcklusky”:239u8rlx]De servopomp ?[/quote]

      Servopomp is nieuw.

      Ze hebben in de garage vd week 1 silentblok vd schokdemper vervangen met ééntje dat ze hadden liggen van een afbraakwagen, maar ik voel geen verschil.

      Ik begin het stuurhuis of de stuurbekrachtiging te verdenken…wagen loopt in rechte lijn, sturen doet ie goed, shokken opvangen ook, maar je voelt ergens speling zitten, en je voelt trillingen boven de 100km/u.

      Zet ik de wagen op zen poten, en rammel je met de wielen, voel en hoor je een knik…draai je snel over en weer aan het stuur, voel je die knik ook….draai je de wielen een slag naar L of R, voel je die knik, maar veel minder.

      Zou er iets kunnen migelopen zijn met de spoorstangen te vervangen?

      Wim

        Denk eerder dat het in je stuurhuis zit en klepjes niet meer goed werken. Wanneer deze blijven hangen krijg je elke keer een snokje in je stuur, voelt waarschijnlijk aan als knikje. door dat er dan geen druk voldoende opstaat krijg je ook een vaag stuur gevoel.
        Dit verhaal schrijf ik even omdat mijn zoon een gelijkaardig probleem had, na revisie van het stuurhuis was dit verdwenen.
        Is maar een tip maar je weet nooit.

          De servopomp ?

            speling op de driehoek ?

              [quote=”mcklusky”:28ge3ku6]Ik denk eerlijk gezegd eerder in de richting van de stuurbekrachtiger…[/quote]

              Wat bedoel je met de stuurbekrachtiger?
              Je bedoeld het stuurhuis zelf, dan?

                Ik denk eerlijk gezegd eerder in de richting van de stuurbekrachtiger…

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.