- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
7 februari 2008 om 18:06
Beste mensen…hier zijn we weer.
Ondertussen heb ik 4000km geleden men volledige ophanging vooraan laten vervangen (nieuwe schokdempers, ophangingsdriehoeken, spoorstangen, kruiskoppeling stuurhuis, stabilisatiestang rubbers, wiellagers, enz)
Ben terug aan het rijden met de wagen na de werken, en ze reed perfect…als nieuw 😀
…maar…paar duizend km’s verder (helemaal niet gek gereden), kreeg ik een onstabiel gevoel vooraan, en zat er een knik in men stuur. 😥
Na nazicht bleek dat er op de zuigerstang van men rechter schokdemper
speling zat 😡 , waardoor die knik en onstabiel gevoel.
Ze hebben de schokdemper terug vervangen in garantie, en het onstabiel gevoel is weg, maar…het knikje in men stuur blijftBen zelf even beginnen analiseren, en nu heb ik gemerkt dat er op het rechter wiel een klein beetje speling zit (net of de wiellager te los staat, of stuk is) meer dan op het linkerwiel, met de wielen in rechte lijn. Draai je de wielen R of L, is het weg.
Heb de wiellager ondertussen terug gecontroleerd, en daar is niets aan te zien…spanning was ook goed.Ook de driehoeken en spoorstangen hebben ze gecontroleerd en daar is nergens speling op te vinden…enkel op de rechterspoorstang zit een klein beetje opwaartse speling in het stuurhuis zelf, maar volgens mijn garagist is dit redelijk normaal, en hebben de meeste porschen op leeftijd en met die km’s dit probleem.
Heeft er iemand al soortgelijke problemen gehad, of heeft er iemand een idee van waar die speling op het rechterwiel nog kan komen?
Zou het kunnen door met de slechte schokdemper rond te rijden, dat mijn stuurhuis of een kogelgewricht van de driehoeken defect gaat?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.