spiegels en deur

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 spiegels en deur

  • Maker
    Discussie
  • Hallo

    Mijn vader en ik zijn bezig een porsche 928 4.5 uit 1979 aan het opkuisen.

    We zijn bezig aan het elektrische gedeelte. Nu is het dat zowel de spiegels en de ruiten niet meer werken. Ligt het aan die motoren of meer aan de contacten van de schakelaars. Hij heeft 2 maand aan zee gestaan dus er zit overal beetje zand.

    Heeft er iemand tips ?

    groeten
    Jacob

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Mooi, da’s dan al opgelost se 8)

        inderdaad de spiegels waren niet eens aangesloten 🙄

        Mijn schakelaars heb ik uitgemeten en die gingen nog goed.

        Voor de motortjes was een beetje kuisen voldoende en die draaien weer.
        Het echte probleem was dat het rubbertje voor de stop (eindeloop) verstorven was.
        Aangezien die motortjes blijkbaar stoppen door overlast op een bepaald punt gingen ze nu verder door omdat dat rubber blokje er niet meer was.
        Ze zijn te ver gegaan en zaten ze vast. een ander blokje erop , beetje afstellen , alles smeren en ze gaan weer als voorheen.

        Ondertussen weet ik ook hoe je het deurpaneel moet demonteren. 🙂

        Vanmiddag nog een rit gemaakt , zalig in da weertje en met de ruiten open 8)

        bedankt voor de tips

          dank u voor de tips

          ik zal het jullie weten zeggen

            er is veel kans dat het de motoren zijn, voor de spiegels zou ik eerst eens kijken of ze wel aangesloten zijn aangezien er andere spiegels opzitten

              Wanneer de motoren niet meer werken kun je ze soms nog los krijgen met wat WD40 (of dergelijke olie), gewoon terwijl je in het motortje spuit aan een oplader (of zoiets) hangen & deze af en toe uit- en aanschakelen. Ook met je hand aan het tandwieltje draaien (met 2 personen kan dit makkelijk, maar alleen lukt het ook).
              Normaal komt de vuiligheid er met de olie uit en kan met wat geluk het motortje terug draaien.
              Achteraf goed uitblazen met een compressor & afdrogen. Wel opletten voor je vingers (desnoods handschoenen aan doen)

              Groeten
              Jack-in-the-box

                Eerst eens uitmeten of je wel stroom hebt op de motoren en via de schakelaars.

                De zekeringen al nagekeken ?
                En ik bedoel niet enkel kijken of ze zijn doorgebrand maar ze er eens uithalen en desnoods proper maken. Kan soms iets dom als een slecht contact zijn.

                Succes

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.