Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › spoiler 993 niet heel recht
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 11 maanden geleden door Jordy.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Zal eens foto nemen dit weekend van de binnenkant, maar het rare is dat dat de laatste 2 jaar zo fel veranderd is… Nogtans de P staat altijd binnen…
@ taffy: ik denk ook vermits het de grill zelf is dat dit bijna onomkeerbaar is… Als ik in maart een nieuwe laat plaatsen bij RS motors wil ik wel de orginele terug! Dan kan ik nog het een en ander proberen…kan je een foto posten van de grill langs de binnenkant?
zo mogelijk elke rib verstevigen met platte alu latjes en doet tegelijk dienst als warmteverdeling.Ik zou het toch proberen Jordy, een nieuwe kopen kan je nog altijd…… :popcorn:
Ik denk dat deze “bolling” veel te fel is om terug recht te krijgen via opwarming van de gril. 🙁
Bij mij was het veel minder fel.
En ook ik twijfel of bij mijn spoiler opwarming een blijvende “reparatie” is. Als motor warm is, vrees ik dat spoiler opnieuw krom trekt.
Blijvend : nieuwe spoiler (maar ook die zal krom gaan trekken, tenzij de fabricant er een versteviging ingebouwd heeft), of met een alu-plaatje binnenkant verstevigen (maar dat zal niet zo simpel zijn, vermits de aluversteviging de juiste “kromming” moet hebben.Ik zie net dat de foto’s hier omgekeerd terecht zijn gekomen… 😆
Hier net hetzelfde voor met de aerokit 2 op mijn 993 4S, is pas de laatste 2 jaar beginnen vervormen. Ik was van plan een nieuwe grill te kopen en de oude te vervangen bij rs motors. Zou dit ook werken voor de grill zelf?
Ook het “poilerroulement”( spoiler “knarste” bij het terug naar boven komen) heb ik kunnen vervangen dankzij weeral het advies van enkele forumleden. Kostprijs van het defecte lagertje : 8 Euro.
Spoiler nu op en neer zonder “embetante” bijgeluiden.
Merci Forumleden. :happy:Attachments:met dank aan Wing (Stefan) voor het uitlenen van zijn super-föhn en aan Deepee (Dirk) voor het advies : spoiler weer recht.
Attachments:behangafstomer heb ik nog wel ergens liggen René, en een instelbare fohn heb ik ook liggen, kan je van 0 tot 600° instellen, spring maar eens binnen …. :up:
Dit is een behangafweker en werkt met stoom, maar of dit geschikt is voor dat werk. :think:
Gewoon met een verfbrander op stand 1 is dan net iets warmer als een föhn op volle bak.
Goed afstand bewaren en regelmatig op en neer bewegen over het deel wat in model moet komen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.