spoiler 993 niet heel recht

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 spoiler 993 niet heel recht

• Maker
    Discussie
  • de spoiler van mijn 993 is niet heel recht in het midden.
    Heeft iemand dit nog voorgehad met zijn 993-964 ?
    Kun je dit terug recht krijgen ?.Hoe ?

Attachments:
    • IMG_20161230_120316.jpg
4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • goede tip van Deepee.
      Heb het eens nagevraagd bij garage Dossogne, en het systeem van “bijverwarmen” kan perfect werken.
      Werkwijze : Spoiler afnemen, in juiste oorspronkelijke vorm brengen, goed “heet” maken (wel niet te warm, om lak niet te beschadigen). Als in juiste vorm + goed heet, een emmer water erover gieten (“schrikken”) en dat zou dan OK moeten zijn.
      Heeft er iemand een idee met welk toestel men kan verwarmen ? Bernard sprak van een toestel waar men het behang mee opwarmt om het behang af te krijgen. Ik ken dit toestel alvast niet.
      Heeft er iemand ervaring mee ?

nr 7 is een plastic lip van de bovenspoiler.

dan is de enige oplossing deze kromme te vervangen, ofwel
        een niet origineel profiel er tegen bevestigen en desnoods de PVC spoiler wat bijverwarmen om hem terug in z’n oorsprongelijke vorm te trekken.

hoi deepee,
          het stangetje dat jij aanduid is wel aan de bovenkant van de spoiler.
          Mijn spoiler is op die plaats OK. Het is de onderkant van de spoiler die iets bol staat, en daar zie iets niets, tenzij nr. 7 op de tekening.(wat is daat voor iets)

Bekend probleem, kan aan de uitlijning liggen maar is meestal een gevolg van de motorhitte die de spoiler vervormt.
            Er zit een metalen lip aan de binnenkant, als onderdeel van de 993 2S spoiler met een tweedelige grill. Maar blijkbaar hou je met dat stangetje de boel niet recht? Is het een optie om dit onderdeel door een steviger type alu profiel te vervangen om de spoiler terug in vorm te trekken?
            Ik bedoel onderdeel met nr 59 op onderstaande exploded view:

spoiler993.jpg

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.