Spoilerlip 911

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Spoilerlip 911

• Maker
    Discussie
  • Heeft er iemand nog een voorste spoilerlip liggen voor mijn Targa van 1987? Ik wil geen nieuwe kopen (veel te duur) omdat ik niet zeker ben of het mooi gaat zijn of niet.

red20targa1.jpg

IMG_1945-kopie.JPG

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • XXX

Wie durft hier dienen taartschep afzichtelijk te noemen 👿
      Af 200+ met de ‘Whale Tail’ en lipje vooraan geen probleem, overlaatst nog ne Cessna tegengekomen… 😆

Maakt wel degelijk een verschil uit vind ik, vooral naar rechtuit stabiliteit. ( Ja, een luchtgekoelde haalt ook net de 200 km/h grens 😛 )

Heeft nooit origineel op de mijne gestaan, nieuw gekocht bij Rose Passion voor te veel geld maar met bevestigingsmateriaal. ( Origineel Porsche trouwens ! )

Optisch ook een verbetering naar mijn bescheiden mening.

[quote=”cabrio wim” post=107436]Ik ga mij hier verder niet met bemoeien.

Maar ga maar eens +200 rijden zonder lip of met lip.

;)[/quote]

Wat gebeurd er dan?

Wim

Ik ga mij hier verder niet met bemoeien.

Maar ga maar eens +200 rijden zonder lip of met lip.

En is origineel Porsche hoor Marc. 😉

[quote=”bladerunner” post=106804]Het is niet zozeer een kwestie van wegligging maar meer optisch. De (mijn mening :engeltje: ) afzichtelijke achterspoiler komt er zowiezo niet op.[/quote]

De mijn heeft ook niet die afzichtelijke achterspoiler maar wel die lip,
              ik dacht zelfs dat dat op elke 911 standaard was tot 2 sec gelegen dus.
              Is die lip dan niet origineel bij mij?

zoals reeds aangegeven is het beide of niets en dit heeft alles te maken met de downforce die ze genereren en het evenwicht dat de combinatie geeft .
                Low speed geen probleem maar de druk voor nog verhogen tov de achterzijde is misschien niet echt aangeraden .

Het is niet zozeer een kwestie van wegligging maar meer optisch. De (mijn mening :engeltje: ) afzichtelijke achterspoiler komt er zowiezo niet op.

Lees eens het boek “911 story” van Paul Frere. Daar staan er enkele pagina’s in over die discussie.

De conclusie is, ofwel beide of geen.

Wegligging is inderdaad geen probleem met alleen de voorspoiler, maar werd origineel niet zo geleverd.

Let wel goed op als je een 2de hands gaat kopen, meestal zijn de bouten die erin zitten dan helemaal verroest. Niet echt handig aangezien je die wel nodig hebt voor de montage 😉 .

Front spoiler mag zonder achterspoiler. Andersom niet.

Bel eens naar Van Kessel. Die heeft zeker zoiets liggen.

Hier meer info over de installatie.

AFAIK mag die voorste spoiler(lip) er alleen op als je ook achteraan de grote spoiler hebt, anders troubles met de wegligging…

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.