Spoilerlip ja of nee ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoilerlip ja of nee ?

• Maker
    Discussie
  • Mijn Porsche is in restauratie en ik moet kortelings beslissen of ik een spoilerlip laat plaatsen of niet.
    Zelf twijfel ik een beetje om dit te doen, ik vind dat dit de auto niet mooier maakt.
    Ik wil hem enkel 2 cm laten zakken daar hij in mijn ogen te hoog staat.

Graag jullie gedacht.

Attachments:
    • IMG_0339-20110214.JPG
11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • in de jaren 70 werd op de 2,4S voor het eerst een voorspoiler gebruikt, gevolg was de wegligging die stukken beter werd. Toen was er nog geen sprake van de achterspoiler.

Dus lijkt me logisch dat de voorspoiler zeker bijdraagt aan de wegligging. De achterspoiler zonder voorspoiler is not done, kan zelfs gevaarlijk zijn in snelle bochten…

Uit eigen ervaring al met verschillende combinaties gereden en met voorspoiler enkel veel beter, met beide spoilers nog beter, maar verlies topsnelheid.

😉

Er zijn ook alternatieven op de rubberen spoiler, nl:

klopt: Porsche (en ook andere merken) hebben steeds voorgeschreven dat ofwel beide ofwel geen gemonteerd worden, voor een ideale balans.(wat ze ook uit schrik voor eventuele schadeclaims achteraf zeker wel zullen blijven adviseren) Maar uit testverslagen kan ik bevestigen dat de combinatie ‘achteraan wel en vooraan geen’ monteren bij deze generaties veel nefaster aanvoelde op hogere snelheden dan omgekeerd… want met enig logisch denkwerk misschien ook niet moeilijk te snappen is. Dus in dit geval een kleinere rubberen voorspoiler monteren, en achteraan geen, zal minder nadelig aanvoelenvoor de stabiliteit, en misschien nog net te riskeren zijn?

Heb het ook altijd zo gehoord : spoiler voor én achter, of geen van beide.

Zover ik weet zonder .
              Er is me verteld dat met voorlip enkel in combinatie was met de achtervleugel .

Anoniem

Hoe is (zijn) die destijds uit het fabriek geleverd, met of zonder?

Kan niet echt zeggen dat ik hem achteraan voel omhoog komen nu, maar misschien moet ik nog eens een beetje verder doordrukken volgende keer 😉 .

ik weet niet als het waar is, maar ik heb eens gehoord als je een “lip” vooraan hebt, dat je dan best ook een spoiler (carrera of turbo) achteraan hebt om de wagen meer in balans te brengen… ❓

Zoals eerder geschreven: voor mij ook liever zonder wat het uitzicht betreft, maar qua wegligging zeker met. Het zicht went trouwens wel, en in zekere zin hoort hij er wel op te zitten bij dit model.

Wim

Ga maar eens rond de 200 rijden met een halve benzinetank en geen spoiler. 🙁

Met spoiler groot verschil, dus voor mij JA met spoiler. 😉

ik vind een originele spoilerlip zeer mooi en het past ook wel bij de dikke rubber van je zijschort, dus ik zie niet in waarom niet. Maar uiteindelijk is ook deze beslissing weer smaakafhankelijk…

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.