Sponzig rempedaal

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Sponzig rempedaal

  • Maker
    Discussie

  • Igor Duerloo
    Deelnemer

      Hallo,
      een tijdje geleden werd bij het lassen aan de bodem van mijn 928 (bj.1977) een remleiding geraakt. Het betrof de leiding linksachter en deze werd dan ook vernieuwd. Na enkele dagen rijden ging het lampje “bremskreis” branden en kreeg ik te maken met een “sponzig” rempedaal. Het sponzige rempedaal en het waarschuwingslampje waren toen ik de wagen pas had al is voor gevallen maar dat werd verholpen toen ik de wagen terug naar de garage bracht voor verschillende kleine herstellingen. Mijn hoofdremcilinder ziet er bijzonder roestig uit en de rubber tussen de remcilinder en het vloeistof reservoir lijkt verduurd. Vervang ik best de hoofdremcilinder of wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

      Attachments:
      • DSC00437.jpg
    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Geen idee hoe roestig ie is, maar ik zou het volledige remsysteem een keertje nakijken. Hoe zit het met de rubberen leidingen etc ?

          zou ook niet zijn om een revisie te doen maar om zeker te zijn dat daar het probleem zit. ik heb geen idee hoe ik dat anders zou uitzoeken.

            [quote=”tvanbroekhoven” post=94205]Ik denk dat jouw hoofdremcilinder het gehad heeft en aangezien hij roestig is zal je m niet kunnen reviseren vrees ik. Dat weet je echter maar pas zeker als je m open gehad hebt.[/quote]
            Dergelijke brok roest reviseren? :respect2:

            Ik zou voor een nieuwe opteren, veiligheid voor alles.

              Vrees er ook voor. Hoe krijg ik dat ding open of is dat terug te vinden inde manual?

                Ik denk dat jouw hoofdremcilinder het gehad heeft en aangezien hij roestig is zal je m niet kunnen reviseren vrees ik. Dat weet je echter maar pas zeker als je m open gehad hebt.

                  Hallo,

                  hij remt nog wel, het is, laten we zeggen als het rempedaal halverwege is, dat ik duidelijk remkracht verlies. Ik speel zelf een beetje voor ABS :geek: door pompend te remmen en dan remt hij redelijk. Ik zal de boel inderdaad eerst is ontluchten al vermoed ik dat toen de wagen in orde werd gezet dat de remolie vervangen is. Ik kwam trouwens een rariteit tegen in verschil van remolie. In de workshop manual stond dat ik DOT4 moet gebruiken. In de owner’s spreekt men van DOT3.

                    Ik zou eerst de remleiding ontluchten en (mits deze er al jaren inzit) de remolie verversen.
                    Dat de remcilinder roestig is hoeft op zich nog geen probleem te zijn.

                      het sponzig rempedaal is het bij een bepaalde snelheid of is het gwn altijd ?
                      en zo ja is het bij het indrukken van het rem pedaal of het volledig indrukken ?

                      hoop dat ik u kan helpen

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.