- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 april 2017 om 11:02
Beste forumleden,
Gisteren naar het voetbal (C981) maar na een 15′ tal minuten rijden de melding op display: ‘Direct stoppen-olie bijvullen’. Ben absoluut geen techneut dus direct gestopt. (motor draaide nog). Eens ‘voertuiginfo’ gecheckt en op de afbeelding waarop een oliecarter is te zien stond alles in het groen. De ‘elektronische oliepeilstok’ stond tot aan het bovenste kleine witte streepje (Rechts ervan) en het bovenste vakje van de ‘peilstok’ was leeg. Ik veronderstel dat het kleine witte streepje(R) het maximum aangeeft tot waar het olieniveau mag worden bijgevuld.( Ik heb 2.300km gereden sinds mijn laatste klein onderhoud waarbij de olie is ververst en er is geen enkel olieverlies te bemerken want auto staat binnen in garage en dat zou direct waarneembaar zijn). Heb ‘P. assistance’ en eventjes gebeld in de hoop dat ik daar misschien wat wijzer zou zijn geworden…Er was enkel een heel vriendelijke dame die me kon zeggen dat zij iemand kon sturen maar voor wat technische gedeelte van mijn vraag bleef ik op mijn honger…Ben dan verder gestopt en motor stilgelegd en nog eens een visuele check gedaan. Bij het opstarten was de melding weg en die is niet meer teruggekomen.
Wat denken jullie hier van? Zou het om een ‘spookmelding’ gaan of zou ik aan dit fenomeen verdere aandacht schenken.
Norbocay
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.