Spoorverbreders

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Spoorverbreders

  • Maker
    Discussie

  • PT

      Hi folks,

      Mijn 993 4S is momenteel uitgerust met spoorverbreders van 7mm, zowel vooraan als achteraan met de originele turbo velgen. Omdat ik tijdelijk van wielen ga wisselen, en die mooi gevulde wielkast wil, (kan), behouden, heb ik voor het andere setje achteraan +/- 15mm spacer nodig. Mag ik hiervoor de respectievelijke 2 schijfjes van 7 mm per wiel gebruiken of is het aan te raden een spacer uit één geheel te plaatsen ?
      Graag jullie reacties. Thx !
      Foto in bijlage:

      [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/13_05_2011.jpg[/IMG]

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Anoniem

        PT
        Ik heb 15 mm spacers liggen.
        Zijn wel zoals de uwe zonder bouten, dan moet uw bouten lang genoeg zijn.
        Die mag je gerust lenen totdat uw wielen opnieuw gespoten zijn.
        dan kom ik nog wel eens langs. Met de Porsche deze keer dan 😉

        Anoniem

          Zou 18mm ook niet passen, heb ze hier nog liggen 😉

            Het is nooit aan te raden dubbele spacers te gebruiken.
            Spacers zijn te bestellen op gewenste dikte en perfect voor bijna elke wagen .
            Ik heb destijds gereden op mijn Omega met 2cm vooraan en 3cm achteraan zonder één probleem van trillen ,etc .
            Wel goede degelijke kopen (niet goedkoop , maar wel een goede koop)

            De spacers zoals Deepee aanhaalt zijn de gewenste modellen ga je breder dan 1cm per kant (dus 2cm per as)

            PT

              Merci voor de info mannen !! Ik zal op de site FVD en/of Einbach eens gaan zoeken.

              De turbovelgen worden voorzien van een nieuwe laag verf, daar ik rechts vooraan een kleine beschadiging had. Het setje dat er nu onder staat zijn de 3-delige Fikse FM10’s, (bling bling), die ik in een ander topic aan William2003 te koop aanbood. Voor zijn 930 passen ze niet dus besloten om ze niet meer weg te doen. Op de foto kan je duidelijk zien dat het wiel dieper in de wielkast zit t.o.v de originele.

              Ik zal één dezer een foto van het geheel proberen te posten.

              [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/IMG_2933.jpg[/IMG]
              [IMG]http://i574.photobucket.com/albums/ss188/1polleke/11_05_2008010.jpg[/IMG]

              Anoniem

                Paul, 2 schijfjes zijn niet ideaal + de keuring = problemen, dus niet doen!
                Ik had er achter ook 2 zitten nl 5+18mm omdat 1 x 23 mm (tbv de orig GT3’s)niet zou bestaan?
                Dan toch maar eens rondgekeken en gevonden! FVD 23mm met lange bouten Einbach heeft er ook maar dan met bout en moer. Dat is voor weggebruik geen probleem, circuit niet doen.
                Dus deze van 1×23 mm gestoken en: bij hoge snelheden minder trillingen (?).
                Zeker met een centreerkraag en boutje tbv bevestiging nemen, en als het kan bouten uit 1 stuk.
                Welke velgen komen er onder? Wat gebeurt er met de orig? Ander kleurke?

                  …Ik heb ze dubbel steken,totaal van 4cm…

                    zijn de bouten op je tamboer lang genoeg voor spoorverbreders van 15 mm ?
                    in die dikte heb je de uitvoering nodig met gaten en draadeinden denk ik:

                    Attachments:
                    • 2862_large.jpg
                    PT

                      Ok, bedankt Wim !

                      Wim

                        Ik zou spacers uit een dikte gebruiken. 💡

                        Gaat anders wel een wirwar van moeren worden.

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.