Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Spoorverbreders
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door bladerunner.
-
MakerDiscussie
-
13 augustus 2011 om 12:14
Ik zou graag mijn 911 achteraan wat breder willen, nu is hij standaard maar ik vind dat het iets breder mag.
Iemand een tip welke en hoeveel breder?
-
MakerDiscussie
-
Kan iemand mij vertellen of deze passen op mijn 3.2 van 1987? Volgens mij kloppen alle maten.
H&R Spurverbreiterung Porsche 911 42mm/Achse
Bestell-Nr.: 4295716
Porsche, Modell: 911, 964, Typ: 964,
Baujahr ab /1989 bis /1993
Verbreiterung pro Rad : 21 mm
Untere ET-Grenze VA : -7
Untere ET-Grenze HA : -17
Lochkreis : 5 Loch x 130 mm
Mittenzentrierung : 71,6 mm
Gewinde : M14 x 1,5 / Alu / TÜV
System : DRM Anschraubsystem
Hinweise: 8Anfrage zum Artikel
Ik heb op de keuring geen probleem gehad met de spoor verbreders op mijn sc als ik hem aanbood .
Als er iemand nog een setje (+/- 2cm) liggen heeft voor ne 997 moet hij mij maar iets laten weten he. 8) 8) 8)
Anoniem25 augustus 2011 om 22:43Wim, hij kan voor de keuring toch gewoon de velg en de spoorverbreder demonteren en daarna enkel de velg monteren.
Dan zal hij wel open moeren moeten gebruiken omdat de tap einden te lang zullen zijn.
Verder hoeft er toch niets af dan.cabrio wim schrijft:
En wat ga je doen met de jaarlijkse keuring. 💡
Dat andere systeem is zo verwijdert, dit natuurlijk niet. :([/quote]Daar heb je gelijk in, welke verbreders raad je dan aan en waar haal ik ze?
Zou ik zelf niet doen dan, want je wilt niet weten met wat voor kracht de centrale moer weer vastgezet moet worden, en de meeste hebben daar geen toereikende moment sleutel voor.
Maar in ieder geval moet de remklauw eraf.Als het een moer is met splitpen, dan 320NM
Is het een zelf lock nut, dan met 460NMWaarom geen (niks afkrakend van snoer zijn adapters)genomen die met moeren vastgezet moeten worden, daar zitten ook weer draadeinden op, en heb je dit probleem niet.
Op foto zie je hoever je moet demonteren om draadeindes te kunnen wisselen, en zijn deze nieuwe te lang, moet je ook nog de schacht verwijderen, omdat je ze anders niet geplaatst krijgt vanwege de lengte, en deze zit geperst.
Natuurlijk hoeft jouw draag arm er niet onderuit. 😉
En wat ga je doen met de jaarlijkse keuring. 💡
Dat andere systeem is zo verwijdert, dit natuurlijk niet. 🙁Ik wil in het weekend mijn spoorverbreders (origineel Porsche 21 mm)steken, met dank aan snoer964, maar zoals ik het zie moet de hele remschijf er af om de korte bouten te vervangen door de lange. Ik zie ook dat de handrem met een kabel is en met remklauwen, tamboer werkt.
Is het eenvoudig de remschijf/trommel te demonteren? Waar moet ik rekening mee houden?Graag gedaan ,Ja er is wel een beetje werk aan maar eens geplaatst toch de moeite hoor .Succes met de montage .
snoer 964 schrijft:
geen probleem 0498/432159
Bedankt voor de prettige samenwerking, nu ze er nog op krijgen 😆 😆
snoer 964 schrijft:
Ik heb nog een compleet setje liggen van 21 mm dik met bouten en al (2 stuks ),komen van mijn sc vroeger .deze mogen weg voor € 50.00 .
OK, lijkt me correct, ik dacht ook aan +/- 2 cm.
Hoe spreken we af? Kan ik je opbellen?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.