Spoorverbreders

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders

  • Maker
    Discussie
  • Enkele weken geleden ontdekt dat men wagen spoorverbreders heeft achteraan van 15mm.
    Nu moet ik naar de keuring, vorig jaar heeft zowel Dieteren als de keuring hier niets van gezegd en ikzelf wist het dus ook niet. Ik wou de spoorverbreders verwijderen om naar de keuring te rijden, echter er zitten ook langere draadstangen in, met als gevolg dat ik men wielen niet kan vast zetten.

    Heeft er iemand bouten liggen die open zijn als dit tenminste bestaat of waar ik deze kan kopen?

    Of anders tja hopen dat ze het dit jaar weer niet zien …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Ja, ‘t bouwjaar van je wagen! :drink: :happy:

        Bedankt.

        Als ik het goed begrijpt dat zet je de de spacers vast met de originele bouten van de velgen en monteer je de velgen op de bouten die bevestigd staan op de spacer en die zet je dan vast met de bijgeleverde moeren?

        Is er ook een verschil met ongeveer hetzelfde systeem waar men de spacers vast zet met bouten en de wielen ook terug met bouten?

        Zoiets dus:

        Gtz,
        Den Limburger

        Wim

          Met moeren apart is het beste en veiligste, bij die andere moet je langere draadeindes steken, en heb je geen centreer ring meer.
          Dus als je het doet voor degene gaan waar je de afbeelding van gepost hebt. :up:

            Hallo Iedereen,

            In plaats van een nieuw topic te starten over wheelspacers, kan ik misschien best mijn vraag hier stellen. Ik zou graag mijn teledials (8 inch breed) wat feller naar buiten (max 1 inch) willen zetten zodat de achterste wielkassen wat beter gevuld zijn 🙄 .

            Heeft iemand ervaring met het volgende merk en het systeem (systeem 3) dat ze gebruiken? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom :coolness: .

            Promaxx

            Thanks!

            Gtz,
            Den Limburger

              Vandaag naar de keuring geweest met de 911 “zonder spoorverbreders” en goedgekeurd zonder opmerking, kunnen weeral een jaartje :driver:

                [quote=”Mikey” post=141301]
                Of anders tja hopen dat ze het dit jaar weer niet zien …[/quote]
                :up:
                Pas problemen zoeken als je afgekeurd bent…
                Monteer de zwik, rij door een paar modderpoelen, laat de boel een beetje aankoeken et voila :first:

                  911 TARGA 1987 = 3.2 met G-bak.

                  NOOIT geleverd met spoorverbreders af fabriek

                  en dus NIET keurbaar. Als niet nauwkeurig gekeurd wordt heb je 1 jaartje mogelijk uitstel.

                  :engeltje: :think: :engeltje:

                    “spoorverbreders” zijn toegestaan als ze vast aan de velg zitten, dus niet met het langere bouten/draadeinden systeem, wel met steek die verdraaid zit, dus spacer vast aan auto vijzen en dan de velg vast vijzen op de spacer. Dus 10bouten/moeren per wiel. De truc is om het niet spoorverbreders te noemen, maar adapters :mrgreen:

                    spoorbreedte mag 2% afwijken tov origineel. (midden van de band L naar midden van de band R)

                    een 911 3.2 heeft spoorbreedte 1380mm origineel, je mag dus 27,6mm afwijken hiervan–> dus 13.8mm spoorverbreder per kant is toegestaan! Met een lintmeterke tot op 2mm nauwkeurig meten op een afstand van 1.4m is ni evident dus die 2mm gaan het hem ni maken :sleep:

                    bijkomende voorwaarde; banden binnen het koetswerk en mogen niet aanlopen aan het koetswerk of aan ophangingsdelen bij inveren/ max stuuruitslag.

                      Moet op het GVA staan. :respect2: :respect2: :respect2:

                        @gette vorig jaar is hij toch goedgekeurd in Willebroek met spoorvebreders

                        @luc933 hoe kom ik te weten of deze er origineel opstonden

                        Want nogmaals vorig jaar zowel bij Dieteren als keuring te Willebroek geen enkele opmerking gehad, ben er per toeval op uitgekomen dat ik spoorverbreders heb zitten..

                          Hier in Brugge reeds 2x gekeurd met spoorverbreders, achteraf toch eens gevraagd als dit toegelaten is en kreeg als antwoord ‘enkel als het origineel van de fabriek zo is hé meneer’ :bounce: :bounce: :bounce:

                            Bij ons hier in de streek ( Vilvoorde, londerzeel, Willebroek ) gegarandeerd afgekeurd !!

                            Oldtimer……. :driver:

                              In Nederland is zoveel geen probleem wat in België als de verschrikkelijkste misdaad beschouwd word. 😕

                              Wim

                                Als het originele of apart met bouten vastzit is het geen probleem in Nederland.

                                  Zijn spoorverbreders in NL een probleem?

                                  Want mijn wagen is origineel Duits dan ingevoerd naar NL waar hij een 17j heeft rond gereden en nu 1j in Belgie

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.