Spoorverbreders

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders

  • Maker
    Discussie
  • Enkele weken geleden ontdekt dat men wagen spoorverbreders heeft achteraan van 15mm.
    Nu moet ik naar de keuring, vorig jaar heeft zowel Dieteren als de keuring hier niets van gezegd en ikzelf wist het dus ook niet. Ik wou de spoorverbreders verwijderen om naar de keuring te rijden, echter er zitten ook langere draadstangen in, met als gevolg dat ik men wielen niet kan vast zetten.

    Heeft er iemand bouten liggen die open zijn als dit tenminste bestaat of waar ik deze kan kopen?

    Of anders tja hopen dat ze het dit jaar weer niet zien …

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • als ik iets zou raken dan wil dit zeggen dat de spoorverbreders toch origineel zijn?
      En misschien wel de reden waarom er vorig jaar bij Dieteren en de keuring niets van gezegd is.
      Want ik heb mijn originele velgen 16″ Fuch velgen eronder liggen

      Stel u voor ik haal ze eronderuit en dat ze em afkeuren omdat men originele spoorverbreders eraf zijn :think: :what:

        als je ze er van tussen laat, kijk dan goed uit dat je velg langs binnen niets raakt van ophanging, remleiding, olieleiding…

          Dank zij een forumlid hier ga ik voor de eenvoudigste weg nl open bouten

          Alvast bedankt

          En zal dan aan de stationchef eens een uitdraai vragen van dat PVG verslag, dit wel nadat hij goedgekeurd is ik ga ze niet op ideeen brengen :engeltje:

            Mja, ik heb in sint-Niklaas 1x moeten zeggen dat het originele waren (stond wel porsche logo en nr. op de zijkant) en heb nooit geen problemen gehad, was op een SC met 16’x7 Fuchs achter.

              Ik heb het vorig jaar gevraagd in het keuringsstation in Geel, men heeft het opgezocht en het was NIET toegelaten. 😥

                [quote=”Hellraiser” post=141317]Als het originele spoorverbreders zijn zoals gebruikt bij Fuchs zelfs toegestaan
                voor de keuring.[/quote]

                het merk maakt voor de keuring niet uit. of je spacers op je auto mag hebben staat in het PVG-verslag zoals de autoconstructeur dit heeft opgesteld. best om, een tijdje voor je op controle moet, met je gelijkvormigheidsattest met daarop het PVG-nummer naar de chef van een keuringsstation te stappen en een print te vragen van het PVG-verslag van jouw auto. zo heb je zekerheid of het wel of niet mag.

                Wim

                  Open moeren zou ook een mogelijkheid zijn, heb je niet zoveel werk. 💡

                    @Hellraiser En hoe weet je dat het originele fuchs spoorverbreders zijn en nog beter hoe weten die van de keuring dat?


                    @wim
                    tja ze hebben het twee keer ni gezien maar derde keer goeie keer en ik wil ni voor die spoorverbreders afgekeurd worden.


                    @mark986
                    bedoel je bouten of open moeren?

                      Als het originele spoorverbreders zijn zoals gebruikt bij Fuchs zelfs toegestaan
                      voor de keuring.

                      Wim

                        Mike, ik zou mij er niet zo druk om maken.
                        Wielen staan mooi binnen de kas en visueel niet zichtbaar. :engeltje:

                          ik heb nog een set orginele bouten liggen die je kan gebruiken!

                        11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.