Spoorverbreders of andere velgen op 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders of andere velgen op 911

• Maker
    Discussie
  • Hallo Porschisten,Graag zou ik mijn 911 van ’87 wat breder willen laten lijken. Ik zou dan de achterste wielkassen wat meer gevuld willen. Maar weet niet goed hoe, steek ik spoorverbreders (mag eigenlijk niet) of steek ik een andere wielset. Nu zitten nog steeds de originele fuch velgen erop. Graag jullie raad. bedankt 

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • J

Die acht duim brede Fuchs passen vooraan op een 911.
      Ze zijn voor de 944 turbo, maar 911 rijders die vooraan ook het onderste uit de kan willen halen, monteren ze soms ook.

Bedankt!

Vankessel heeft replica’s, of deze van goede kwaliteit zijn weet ik niet maar ze zijn wel betaalbaar.
          Velgen (vankesselsportscars.com)

Hier een aanbieidng uit Duitsland van een set 16″ 7J en 9J met als prijs 2650 euro en deze is nog VB (wat wil zeggen VerhandelBaar, prijs is bespreekbaar dus . Een setje goedkoper vinden zal moeilijk zijn want ze zijn zeldzaam.

+++ orig, Porsche 911 Turbo Fuchs Alufelgen 7 x 16 / 9 x 16 +++ in Bayern – Augsburg | Reifen & Felgen | eBay Kleinanzeigen (ebay-kleinanzeigen.de)

Hieronder de bemating van Fuchs, opgelet, zie dat je GEEN 944 type koopt (omkadert in rood) maar enkel deze die groen omkadert zijn.

1000 maal bedankt voor jullie antwoorden en richtlijnen. Ik ga er alvast iets mee doen en zal een foto’tje posten van het resultaat!

Foto 1 -15 mm Spacers zitten vast met aparte bouten .
              Foto 2 – regelbare ophanging .
              Foto 3 – Het resultaat .
              Op 30 November 2020 naar keuring geweest met spacers en verlaagde ophanging  NO PROBLEM .   

J

Je vindt ze nog wel, maar het aanbod is wat beperkt.
                De prijzen zijn navenant.
                Ben niet heel goed meer op de hoogte maar ik vermoed dat je onder de 3000€ niet veel gaat vinden.
                Ik heb de mijne nog gekocht voor 1500€ maar die tijden zijn voorbij.
                Ik zou zeker ook naar 7 en 8 duim kijken hoor. Met een spacertje achteraan ziet alleen een kenner het verschil.

Let in ieder geval op voor replica’s die verkocht worden als echte.
                Sommige verkopers “vergeten” te vermelden dat het replica’s zijn of ze doen alsof ze zelf ook geloven dat ze echte verkopen. (Aan de achterkant van de velgen zijn markeringen terug te vinden die orig van replica onderscheiden)
                Als je twijfelt, kom dan hier op het forum informeren of vragen stellen. Alle leden hier zijn heel behulpzaam als het over onze passie gaat.

Er zijn ook heel goede en mooie replica’s op de markt, en die zijn voor veel mensen een volwaardig (en betaalbaar) alternatief.
                Qua kwaliteit doen die zeker niet onder voor originele. Ze boeten misschien een beetje in qua sterkte en gewicht maar ze zijn echt wel beter geprijsd. En ze zien er identiek uit en zijn zeer degelijk en veilig.

Liefst originele, maar die vind je niet zo makkelijk denk ik?

J

Goede keuze.
                    Ga je voor origineel of replica?

Ik heb nu 15 duimers. Bedankt voor de tips. Ik ga voor de 16″ 7 voor en 9 achter. Zal wel voor mooier zijn zoals op jullie foto’s. 
                      (nog tips, buiten bovenstaande link, om ze aan te kopen?)
                      bedankt!!
                      B

Hier ook 7 & 9 j  “16 turbo velgen en een tandje of twee verlaagd…. vult de wielkasten mooi imho 

J

7 en 9 x 16

J

heb je 15 of 16 duimers?
                            Op de foto’s lijken mij het 15 duimers te zijn.

Zoek een degelijk setje 16. (anders ga je nooit de look krijgen die je verwacht)
                            6 en 7 met een spoorverbreder achteraan (15mm) is de goedkoopste oplossing. (wel weghalen al je naar de keuring gaat)

Fuchs 7 en 8 x 16: geen spoorverbreders nodig, maar het kan nog wel
                            Fuchs 7 en 9 x 16: geen spoorverbreders nodig want je kan niet breder achteraan.

Fuchs 8 en 9 x 16: voorste velg komt van de 944 turbo en past nog over je standaard remklauw vooraan, achteraan heb je al het neusje van de zalm.

Moest je naar een 9 duims Fuchs achteraan gaan, dan moet je wel rekening houden met de beperkte bandenkeuze en die zijn dan ook wat duurder. (245/16 x 45 wordt niet door heel veel fabrikanten meer gemaakt)

Je hebt waarschijnlijk nu Fuchs 16″ met vooraan 6J en achteraan 7J, standaard geleverd af fabriek?Je kan eenvoudig spoorverbreders plaatsen (is het goedkoopste maar mag niet), of je zoekt een setje Fuchs 16″ 7J  voor en 9J achter van het 911 Turbomodel maar deze zijn zeer moeilijk te vinden (en zeer duur) zie foto 1, of je kan een setje replica Fuchs 17″  7,5 vooraan en 9J achteraan kopen met de juiste banden zodat deze binnen de tolerantie van de keuring blijven, zie foto 2 en link hieronder.

https://www.design911.co.uk/fu/pt72_1679_-cma81-cmo104-ct362/Porsche/911-1965-1989/911-1984-89/Fuchs-Wheels-17-/ 

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.