Spoorverbreders of nieuwe velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Spoorverbreders of nieuwe velgen

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Ik heb jullie advies en mening nodig. Naar mijn smaak zitten mijn wielen iets te diep in de wielkast. Ik heb de optionele 16″ fuchsen, fabriek af geleverd.
      Ik voorzie nu 2 mogelijkheden:

      – gaan voor 25 mm spoorverbreders. (goedkoop, maar eigenlijk verboden in België)
      – of 4 nieuwe replica fuchsen: klik hier Al dan niet met de voorgestelde banden, dit is sowieso een kost die er toch aan komt.

      Zo ziet het er nu uit:

      achterwiel001.jpg

      Zo zou ik het graag hebben:

      wielkast2.jpg

      Ook dit nog, ik vind dat de wagen net iets te laag zit, ik zou hem een 2-tal centimeter verhogen.

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
    • XXX
        Anoniem

          Bedankt voor de vele reacties. Als ik spoorverbreders koop, kennen jullie een goed adresje?

          Wim

            Moeten gewoon passen van een SC op een 3.2, steek is hetzelfde. 💡

            J

              [quote=”targa 84″ post=161565]hoi,…

              [b][u]voor wilde ik 15mm monteren
              maar die passen niet komen van een sc
              ik heb 3.2
              [/u][/b] :drink:[/quote]

              Dat snap ik niet..
              Wat was het probleem dan?
              Moeten volgens mij gewoon passen, niet?

              PB

                @993: Neen toch niet, lees onderstaande tekst er maar eens op na:

                Ophanging en wielen > Spoorbreedte

                Zoals voorgeschreven in het KB en de Richtlijnen.

                Aanpassingen aan de spoorbreedte hebben gevolgen voor de mechaniek van het voertuig. Zij zijn dan ook niet toegelaten volgens de Europese Richtlijnen. Adapters worden behandeld in een tweede fase maar zijn voorlopig niet toegelaten.

                Voor voertuigen van de categorie M1M1-voertuig
                voor het vervoer van passagiers ontworpen en gebouwde voertuigen met ten hoogste 8 zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend is de meettolerantie 2%. Evenwel bedraagt de tolerantie 4% voor terreinvoertuigen.

                EDIT: G-Man had net gepost toen ik deze in gaf. :mrgreen:

                J

                  De wet zegt max 2% verschil van spoorbreedte is toegelaten.
                  Als je er met meer verschil toch door geraakt is dat dankzij de gratie (of onwetendheid) van degene die je auto inspecteert op het keuringsstation.
                  En het kan goed zijn dat je in hetzelfde station het jaar erop toch afgekeurd wordt.

                  Van de Goca website…

                  1.1.2 Velgen
                  De afmetingen van de niet-oorspronkelijke wielen/velgen worden aanvaard voor zover :

                  Het spoor binnen de tolerantie van 2% verhoging t.o.v. de oorspronkelijke spoorbreedte niet overschrijdt : 2% voor de wagens, 4% voor de terreinvoertuigen.
                  •De banden mogen niet uit het koetswerk steken
                  •De banden mogen het koetswerk of de ophanging niet raken wanneer de wielen maximaal worden uitgedraaid.

                    [quote=”PatrickB” post=161610]Spoorbreedte mag maximaal 2% afwijken van de standaard breedte.
                    Dit hebben ze effectief op de Boxster nagemeten op de keuring. :cool:[/quote]

                    klopt niet zolang de banden overkapt blijven is er geen probleem

                      Mwa Rudi, beetje bangmakerij. Op m’n vorige porsches lagen originele en op deze imi’s en ik merk geen verschil. Een hoop jongere 911jes rijden ook op imi’s van 964 tm 997. Misschien als je op het circuit gaat rijden dat een ervaren rijder verschil merkt.

                        [quote=”bully” post=161642][quote=”Rudolf” post=161640]Een Porsche verdiend toch beter dan een replica Fuchs,

                        [/quote] Ik merk het verschil niet. Zijn makkelijk schoon te houden enz.[/quote]

                        neem 2 dezelfde maten, een replica en een echte, weeg ze is, je zal versteld staan.
                        je kan de test doen in sterkte ook.
                        doe de band eraf, houd ze boven uw hoofd en laat ze gewoon los vallen op asfalt of beton.
                        de echte Fuchs sprint terug omhoog en maakt een hels geluid, maar er is niks aan te zien.
                        bij de replica’s breken gewoon de randen af.
                        dat is het verschil tussen gesmede en gegoten velgen !

                        Rudi

                          [quote=”Rudolf” post=161640]Een Porsche verdiend toch beter dan een replica Fuchs,

                          [/quote] Ik merk het verschil niet. Zijn makkelijk schoon te houden enz.

                            Een Porsche verdiend toch beter dan een replica Fuchs,

                            een replica weegt 2 maal zoveel en is gegoten inplaats van gesmeed.

                              Gewoon een oldtimerplaat aanvragen. Als je de wagen enkel recreatief gebruikt de beste oplossing in mijn ogen. Geen keuring meer, dus ben je van alle “problemen” vanaf.

                                Als je die replicas wil steken kan dit draadje er even op nalezen, vooral de bandenbreedte indachtig houden voor onze vrienden van de keuring.

                                PB

                                  Spoorbreedte mag maximaal 2% afwijken van de standaard breedte.
                                  Dit hebben ze effectief op de Boxster nagemeten op de keuring. 😎

                                    [quote=”G-man” post=161577]Maar ga je te breed, dan heb je weer miserie op de keuring… [/quote]

                                    Waarom? :think:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.