Sport Chrono Pack: wat en waarom?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Sport Chrono Pack: wat en waarom?

• Maker
    Discussie
  • Even een subjectief vraagje voor de eigenaars van de latere generaties Porsche:
    Ik heb nog nooit zelf met een P gereden die uitgerust is met een sport chrono pack. Ik vroeg me af of deze optie echt onontbeerlijk en niet te missen is op een P. :think: Gebruiken jullie de sport chrono vaak?
    Wat is jullie mening hierover?
    Alvast bedankt voor jullie inbreng :respect2:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Bedankt voor jullie mening mannen, ben er toch wat wijzer door geworden :up:

Ik heb het op de mijne met PDK. Zoals Gert zegt, de opschakeling gebeurt dan een flink pak brutaler. Als je op dat ogenblik full gass geeft, dan “springt” de wagen zelfs even vooruit, zo fors gaat het.

Ik geloof niet dat dit deugd doet aan de mechaniek, dus ik gebruik dit eigenlijk haast nooit. Soms een keertje in manuele modus (met de flippers) omdat je dan echt het beste “voet aan de gas” gevoel hebt, zo bij 80% vol gas.

Maar ik zou het zelf niet als optie nemen als ik de keus had.

Ne manuele zonder Sport Chrono zou ik NOOIT kopen, heb er ondertussen 3 gehad en rij steeds in Sport Plus, PDK kan ik niet op antwoorden, nog niet gehad :salut: :salut: :salut:

[hide]Off topic: PSE is een MUST !

On Topic: Ik had Sportchrono pack op de 991 C2 met PDK. Totaal nutteloos in mijn ogen. Je krijgt dan een Sport Plus schakelaar in je middenconsole. Die doet niks nuttig (ok jawel, je esp laat je iets meer ruimte om te spelen, maar op de openbare weg is dit niet van tel tenzij je een paar vijzen mist in je bovenkamer) en heeft een zeeeeeeeeeeeeer irritante bijwerking op het schakelen van de PDK boite. Dat wordt zo belachelijk hard met een artificiele bonk erin geramd dat op natte weg zelf je chassis in onbalans geraakt.

Dus als het erop staat, ok dan heb je het klokje en je bent niet verplicht op sportplus op te zetten. Staat het er niet op laat dan zeker daarvoor de wagen niet links liggen (want ook het geluid van de wagen met PSE verandert NIET wanneer je van de standaard sport stand naar sport plus stand overschakelt).
            [/hide]

Ik sta open voor zowel pdk als manueel, dus elke inbreng is welkom. I haven’t made up my mind yet :think: PSE is inderdaad wel een must have. Maakt de beleving zoveel anders.

[quote=”Harley G” post=256743]Je bent voor een 997.2 of een 991.1 aan het kijken, volgens mij. :)[/quote]
              :popcorn:

In combinatie met pdk of manueel?
                De PSE is een must have. Sport Chrono moet je voor zijn.
                Ik heb enkel nog maar in combinatie met pdk gereden en de Sportstand met de sportuitlaat volstaat. Ik vind dat in sportplus (bij sport chronopack) het schakelen nogal ruw gebeurd. Met ruw wil ik zeggen dat de bak dan een hard “klak” geeft.
                In Sportstand gebeurdt dit bij mij enkel als ik doortrek tot tegen de rode zone.
                Mocht ik 2 identieke Porsches zien staan aan bijna dezelfde prijs en eentje met pakket, zou ik wellicht voor het pakket kiezen. Zou er echter 1000 euro verschil op zitten, dan weet ik het zo niet. Je bent voor een 997.2 of een 991.1 aan het kijken, volgens mij. 🙂

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.