- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
22 november 2015 om 13:46
Beste forum-leden,
Ik heb net de sport chrono retrofit laten monteren op mijn 997 mk II PDK en ik moet zeggen dat ik na aankomst thuis toch even mijn nummerplaat gecheckt heb om te zien of dit wel mijn 997 was ! Het is gewoon een andere wagen als je de sport-knop indrukt. Ik zou alle Carrera-PDK bezitters zonder sport chrono dit willen aanraden. De retrofit houdt in dat er een software upgrade op de PDK transmissie komt + 2 knoppen “sport” en “sport plus” in de middenconsole. Tov de factory installed optie heb je dan de chrono klok op het dashboard niet, maar daar zat ik ook niet op te wachten (vind ik niet mooi en ik zie er voor mij geen nut in). Zowel in automatische stand als in self-shifting voel je het verschil onmiddellijk. In automatische stand blijft de auto in lagere versnelling tov de niet-sport modus zodat hij niet altijd hoeft terug te schakelen om toch vlot te reageren als je het gaspedaal intrapt. En als je het wat aggressiever indrukt schakelt hij vlot 2 versnellingen lager. In self-shifting reageert de transmissie veel directer en vlugger.
Prijskaartje is wel stevig: 1100 euro zonder installatiekosten, maar het is het zeker waard! Heb je PDK maar geen sport chrono, dan is deze retrofit een must! :driver:
HansPS: wees altijd wel bewust of je de sport modus hebt ingeschakeld of niet. Gisteren bij het verlaten van een rotonde in de regen was ik dat even vergeten en dan smeet ze al haar poep een halve meter uit 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.