Sportieve uitlaat voor 996 Turbo

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Sportieve uitlaat voor 996 Turbo

• Maker
    Discussie
  • Ik zoek een sportieve uitlaat voor men 996 Turbo. Het standaard geluid vind ik iets te braafjes.

Alles aanbieden aub.

Foto ter aandacht :salut:

Bedankt!

Attachments:
    • Foto26-12-16155711.jpg
9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Hallo iedereen

Hierbij even een kleine update. Dit weekend eindelijk de tijd gehad om de Europipe te monteren. Het kriebelde enorm om zaterdag al meteen te gaan testen maar er lag nog teveel zout bij ons op de baan.

Uiteindelijk zondagavond (na de regenbui van zaterdagnacht) nog een testrit gaan maken, en wat een verschil! Het geluid klinkt sportiever maar zeker niet té luid, en de gas respons lijkt directer.

Al met al een zeer mooie upgrade!

Nu nog even uitkijken naar een betrouwbare chiptuner en een short shifter kit en hij is helemaal af :happydance: !

Een fillmpje met soundcheck bezorg ik later nog.

Attachments:
      • Foto28-01-17163225.jpg

Even een kleine update, tot op heden nog geen tijd gehad om de uitlaat te monteren.

Ik hoop om dit komend weekend te doen.

Ik zal zeker een filmpje posten, en misschien kom ik ook wel eens naar een meeting. :think:

Wordt vervolgd!

ben benieuwd !! hoop dat je een geluidsfragment wil posten
          mocht je met het huidige resultaat niet tevreden zijn, dan is deze van Gemballa er ook nog

gemballa996TT.jpg

Porsche Gemballa Endschalldämpfer Passend für Porsche Modell: 911 Typ 996 Turbo
          Gemballa Nummer: 996.11104834
          Es handelt sich bei den Edelstahl Endschalldämpfern um die Export Race Version

Deepee, ik lees/hoor verschillende zaken. Volgens sommige mensen zou de standaard koppeling het niet lang uithouden bij +/- 700 NM koppel. Indien de stage 1 chip onnodig slijt zou veroorzaken is het voor mij niet de moeite waard. Deze 996TT is echt een bijzonder knap exemplaar en ik wil hem niet verpesten. Ik wil hem gewoon een beetje optimaliseren.

Ik hoop dat er hier enkele ervaringsdeskundigen zitten!

Morgen zal ik enkele foto’s uploaden van tijdens de montage. Ik kijk ernaar uit om hem te horen draaien met de Europipe.

sjiekedinges die uitlaat.
              meestal omvat een step one chiptuning bij turbo’s enkel een software aanpassing.

Ondertussen heb ik een Europipe uitlaat kunnen bemachtigen voor de 996TT.

Ziet er fantastisch uit!

Hopelijk kan deze zondag zonder al teveel problemen gemonteerd worden.

Nu mijn volgende vraag: heeft er iemand ervaringen met een ECU flash voor de turbo? Is dit betrouwbaar of moet sowieso de koppeling/divertor valves aangepast worden?

Attachments:
                • Foto20-01-17183853.jpg

Ondertussen dit gevonden: http://www.carnewal.com/products/P96Turbo/p96216/P96Turbo-GT2-Carnewal-GT-Exhaust

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik heb ook een 996 4S, met Europipe. Klinkt fantastisch! Jammer genoeg denk ik niet dat de Turbo ooit zo goed zal klinken maar ik wil het geluid in ieder geval wel verbeteren.

Ik denk eraan om daarna nog een chiptuning te doen, dan moet 480PK wel haalbaar zijn.

Dit is een filmpje dat de vorige eigenaar van de Europipe maakte: https://www.youtube.com/watch?v=GGs2IGgaAZ0

heb zelf een 996 C4, en de standaard uitlaat bij Gert van Carnewal nabij Oudenaarde laten modifiëren. Fantastisch resultaat voor relatief weinig geld.
                      jo

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.