sportknop in Cayman s

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen sportknop in Cayman s

• Maker
    Discussie

• Pieren
    Deelnemer

Weet er iemand of het nog mogelijk is de “sportknop” later te laten instaleren?
      Gaat dus over een Cayman S tiptronic. Ik weet dat de wagen dan ook een lagere positie inneemt, maar dat hoeft niet echt, maar dat de tiptronic sportiever blijft schakelen zou wel fijn zijn.
      Nu doe die dat enkel als je sportief rijd, maar als er een voorganger voor je hangt gaat de tiptronic heel snel terug in “oude mannenmodus” en gaat ie terug in zijn vijfde.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • [quote=”Pieren”:14in5d7h]eigenlijk is het toch een soort software die de schakelmomenten bepaald, …[/quote]

Zo simpel is het spijtig genoeg niet 😉

Ik ben er zeker van dat je met deze wagen ook zonder “knopje” plezier zal hebben en zoals Cabrio Wim al zei, niets belet je er ééntje te plaatsen 😀

eigenlijk is het toch een soort software die de schakelmomenten bepaald, het leek me niet ondenkbaar dat dit zou kunnen beïnvloed worden, chiptunen is toch ook een soortgelijke ingreep?
          Enfin, ik kan ervan genieten zonder da knoppeke ook 😛

😆 😆 😆

Wim

[quote=”Pieren”:2ttherv9]Weet er iemand of het nog mogelijk is de “sportknop” later te laten instaleren? [/quote]

Is best te installeren hoor. :mrgreen: 😉

Alleen doet hij dan verder niks, de reden is hierboven al beschreven.

Een sportknop laten installeren op een Cayman, 997 of Cayenne is niet meer mogelijk nadien.

Meestal neem je de beslissing bij aankoop omdat deze optie niet zomaar een “knopje” is maar invloed heeft op diverse factoren.
                Bij de laatste modellen heb je dan nog de keuze uit “het sport chrono pakket plus” en de “launch control”.

Het heeft zowel invloed op het motormanagement, gaspedaal, ophanging enz.
                Ik heb vorig jaar bij aankoop van een Cayenne S even getwijfeld omdat de prijs stevig is. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de optie toch genomen heb want het geeft je wagen extra race capaciteiten met een indrukwekkende baanligging. Die extra meerkost vergeet je toch nadien.

Bij de 997 kan je de optie alleen in combinatie met het PDK systeem nemen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.