sportluchtfilter

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 sportluchtfilter

• Maker
    Discussie
  • De laatste tijd krijg ik veel opmerkingen van vrienden die me proberen te overtuigen om een sportluchtfilter te installeren in m’n 944 s2. Het zou een konische sportluchtfilter van K&n zijn die in de ruimte zou geplaatst worden waar nu m’n standaard luchtfilterbox zit. Na wat research vond ik heel wat tegenstrijdige reactie’s ivm sportluchtfilters. De ene zegt dat het de sportiviteit van de auto verhoogt andere zeggen dan weer dat ze helemaal niet goed filteren en dat de standaard box nog steeds de beste optie is. Hebben jullie toevallig advies/ervaring te delen ivm deze kwestie? alvast bedankt

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • daar heb ik wel rekening mee gehouden, hij zou op de plaats komen waar de originele luchtfilterdoos zit en die zit helemaal in de neus afgescheiden van het motorcompartiment dus de kans dat hij warme lucht zuigt is heel klein.

mikel schrijft:

K&N zorgt wel voor betere luchtdoorstroming ,maar voor extra vermogen moet het niet doen, is quasi nihil (+-3pk)
        ik heb gewoon een K&N filter in de originele box

Kans bestaat zelfs dat hij minder presteert —> aanzuigen van warme lucht 😉

Ik heb ook een sportluchtfilter, het enige dat het doet is bij vol gas geven een mooi zuigend geluid maken, mmmmhhhhaaaaaaa 😆

K&N zorgt wel voor betere luchtdoorstroming ,maar voor extra vermogen moet het niet doen, is quasi nihil (+-3pk)
            ik heb gewoon een K&N filter in de originele box

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.