Sportomatic

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Heeft er iemand ervaring met een sportomatic in een 911 van eind jaren ’60. Is dit goed of duur en moeilijk stukken te vinden als er iets aan stuk is?

alvast bedankt

groetjes Mark

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik heb een ’71 targa E en de sporto net laten afstellen bij Van Beurden. Prima gedaan.

er zitten altijd goede tussen.
        Het kan zijn dat je bvb 50 000 km kan rijden zonder enig probleem te ondervinden.
        Er zijn wel nog mensen die er kunnnen aan werken denk ik, maar waar vind je die 😉

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik weet zo één te koop staan, maar omdat het nogal een speciaal syteem is heb ik er toch wat bang van om dit te kopen.

Groetjes Mark

daar zou ik van opletten.
            Men pa heeft daar als eerste porsche me gereden(Die was van Pierre D’ieteren) en het is nog tof.
            Maar nu zo veel jaar later, als er iets aan is, wie kan daar nog aan werken??

Heb er zelf nog niet mee gereden, maar ik ken er toch die een sport-o-matic (semi manuele 4 bak) hebben laten ombouwen naar een manuele (5 -) versnellingsbak omdat ze sportiever wilden rijden.
              Ik denk dat dit verklaart waarom je een sportomatic soms zo’n 10% à 15% goedkoper vindt dan een manuele 5 bak versie. Anderzijds zal de motor in een sportomatic versie misschien minder afgebeuld zijn.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.