Sportstuur 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Sportstuur 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Dit weekend eindelijk eens de hendel van de richtingaanwijzers gewisseld, omdat die het (blijkbaar gekende) probleem had dat de grootlichten opspringen als de richtingaanwijzer door het stuur terug in de middenstand gezet wordt.
    Anyway nu het stuur er toch af is denk ik eraan om dit te vervangen want het standard stuur is nu niet direct een schoonheid. Ik heb al veel gelezen over de diameter. 350 mm zou te klein zijn omdat je de km teller dan niet goed ziet.Kan me voorstellen dat dit voor een DD niet aangenaam is maar is het zo storend? En zijn er nog andere zaken waar op gelet moet worden (behalve dan dat de naaf past, maar bvb de lengte van de naaf?). Alle tips en eventueel pics van de sturen die jullie hebben zijn welkom.
    Ik had gedacht om er DIT in te zetten:

    Alvast bedankt!! :up:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Hoi,
      Indien iemand geïnteresseerd is;
      ik heb nog een splinternieuwe naaf liggen voor een 911 vanaf -’73 tot -’89

      Attachments:
      • IMG_5272.jpg

        Ring te vinden bij EZ Powersteering :salut:

          Dat wist ik niet dat het stuur excentrisch was… . Die Nardi sturen heb je idd in een grotere diameter.
          Eens zoeken waar ik zo een ring kan vinden.
          Bedankt al voor de tips :respect2:

            Een origineel stuur van een Porsche is excentrisch. Dit wil zeggen dat het midden niet in het midden staat maar lager, zodat bij rechtdoor rijden het stuur hoger staat en je de tellers wel kan zien.
            De meeste after-market sturen zijn niet excentrisch maar mooi rond, dus indien je een kleiner stuur wil kan je boven aan de naaf een excentrische ring plaatsen zodoende dat bij rechtdoor rijden je de tellers nog steeds kan aflezen.
            Ik heb bij mij een Nardistuur ingebouwd met originele grootte van +/- 39 cm en hiermee had ik de excentrische ring niet nodig.

            20141128_144906_2015-01-12.jpg

            Let ook op met een 35cm stuur dat je de wagen minder vlot gedraaid krijgt. :salut:

              ik heb hier een circuit stuur met adaptor liggen dat ik uit mijn 964 gehaald heb. Kan je eens proberen als je wil :salut:

                Of je draait de km-teller gewoon een beetje linksom zodat je
                het bereik tot 130/h beter ziet 🙂

                Zet dan ook ineens je toerenteller met het begin van de rode zone
                bovenaan :mrgreen:

                  http://www.topdogracing.nl/products

                  Hier kan je van die Momo prototipo sturen verkrijgen met een iets groter diameter (denk 370 mm)

                  Zo is het instrumentarium terug zichtbaar 😉

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.