sportuitlaat

• Maker
    Discussie
  • hoe kan ik het geluid van mijn sportuitlaat van mijn 997S nog harder laten klinken?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • welke sportuitlaat zit er nu onder? (aangezien je zegt sportuitlaat veronderstel ik dat het reeds een niet-originele is?)

gd1

Uitlaat eraf tot aan collectors ? Da’s ‘t luidst dat je kan… 😀

de cabrio opendoen 😉

Aart schrijft:

hoe kan ik het geluid van mijn sportuitlaat van mijn 997S nog harder laten klinken?

nog harder rijden 😆 😆 😆
            [size=1]sorry he
            kon t niet laten[/size]

JP, heb me slecht uitgedrukt. Ik bedoel dat de (standaard) klep niet meer dicht gaat tussen 40 en 70 km/uur.

Mij is het nog niet opgevallen dat de P bij 3.000tr/min meer lawaai zou maken met de kleppen dicht dan met de kleppen open… Maar ja, ik rij dan ook meestal met de kleppen open 😆

k’Zal er eens op letten en je iets laten weten 8)

Greetz,

Plumber

Anoniem

+1 Wim!

Mag ik aub toch even doorgaan op de reactie van Plumber Wim?

Nog een bypass op de sportuitlaten? Dat zijn er dan 2, of bedoel je enkel de sturing van de klepjes?
                Heb ook dat knopje zitten maar nu, met de net gemonteerde nieuwe achterste uitlaatbuizen, heb ik volgende voor:
                constante snelheid +/- 3000tr kleppen dicht geeft meer lawaai (doffer) in de wagen dan met kleppen open?????
                Doch buiten niet, denk ik. Kleppen werken perfect.
                Hoe zit dat bij U?

Wim

Welkom, maar misschien even zo leuk om je als Porsche rijder voor te stellen Aart. 💡

Want om nu zo maar met de deur open binnen te vallen en vragen te stellen. 🙄

Dag Aart, welkom op het P-forum.

Misschien je even voorstellen in het daarvoor bestemde rubriekje?

Wat betreft je vraag: ik heb op mijn 997S een bypass laten zetten op de sportuitlaat (via afstandsbediening). Daardoor sluit de klep van de uitlaat niet meer tussen (ik denk) 40 en 70 km/uur. En dat is toch de snelheid waar je het meeste geniet hebt van je uitlaat 😆

Heb er dit weekend tijdens de “Tour des Bulles” enkel maar lovende kritiek gekregen op de sound van mijn uitlaat 8)

PS: heb het laten uitvoeren bij Carnewal, top service!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.