Sportuitlaat : doe-het-zelf

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Sportuitlaat : doe-het-zelf

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Hallo leden,

Ik heb hier al veel gelezen over het aankopen van sportuitlaten maar…

Ik ben van zin om zelf een sportiever geluid voor de uitlaat te maken voor de p.996.
      Ik heb het materiaal en de laskennis om dit zelf in elkaar te knutselen.
      Het gaat hier over de zogenaamde BYPASS.
      Heeft iemand van jullie dit ook al gedaan?
      Klopt het, hoe dikker de buis hoe meer lawaai.. of heb ik het verkeerd voor.
      In bijlage de 2 mogelijkheden, bypass op in/uitgang of bypass via de knalpot.
      Alle hulp is welkom !!

Thanks.
      oz951_fister_mod1322510640.jpg

psemod1299646634.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
      • Voor de keuring ga ik het klepje dicht zetten.

Keuring is in juni… 😯

De fijnere buizen lijken me een beter idee inderdaad. ik heb een guerilla bypass op mijn vorige 996 gehad en dat was oorverdovend… Ik zou het niet opnieuw doen.

Raak je nu nog door de keuring? Bij mij hebben ze in ieder geval niets gezegd.

Heb dus de bypass van de eerste foto gemonteerd. Ik heb binnendiameter 28 mm gebruikt. 😆

Het is dus mogelijk (maar moeilijk gaat ook) om de knalpotten te demonteren / en monteren zonder de achterbumper te verwijderen. :wtf:

Heb er zelf een klepje die ik kan verstellen in gemonteerd in de buisjes. ( je weet nooit voor de keuring dacht ik zelf ). :engeltje:

Hier enkele pics :
            IMG_20130815_173133.jpg

IMG_20130815_173214.jpg

IMG_20130815_173309.jpg

IMG_20130815_173341.jpg

IMG_20130816_103640.jpg

Oh ja voor de geinteresseerden de totale kostprijs (zelf gelast) was 16.00 Euro voor de inox buisjes .
            Montage door mijzelf = gratis. 😕

Niet te veel koekjes eten dan hé ! 😉

Mooi geluid,ik ga mij bij carnewal een gt uitlaat laten plaatsen. :happydance:

Mja, schroef de zooi er maar eens onderuit en begin er maar aan. Niet mijn ding. Heb er overigens maar de helft voor hoeven betalen maar dat kwam omdat de boel al open lag voor andere werkzaamheden en een grote beurt. Beetje een mats prijs dus.

Voor de 400 euro dat de aanpassing kost, bovendien fatsoendelijk gelast (denk TIG) kan je toch zelf niet liggen klooien…. mijn gedacht natuurlijk. :engeltje:

Nee, laten doen. Heb twee linkse handen. Is de bypass zoals beschreven in het begin van dit topic.

[quote=”Delnoy” post=123743]Bypass werkt perfect.
                        Hoor het verschil.

[video width=425 height=344 type=youtube]matcGk5Jm2g[/video][/quote]

🙂 Verklaar U nader aub, welk systeem heb je gekozen. Heb je de installatie zelf gedaan ?? :think:

Bypass werkt perfect.
                          Hoor het verschil.

[video width=425 height=344 type=youtube]matcGk5Jm2g[/video]

[quote=”RODONDO” post=123543][quote=”speedy996″ post=123531]@ RODONDO : bedankt voor de moeite hoor !

(ben ik nu blind /stom maar ik vind nergens het “bedankt” knopje op dit forum)[/quote]

Daar is een forum voor hé ! Maar wat vind je ervan. Vooral de “rijdende” sound is echt zoals in real.[/quote]

:music: klink als stevige muziek in de oren :happydance:

[quote=”speedy996″ post=123531]@ RODONDO : bedankt voor de moeite hoor !

(ben ik nu blind /stom maar ik vind nergens het “bedankt” knopje op dit forum)[/quote]

Daar is een forum voor hé ! Maar wat vind je ervan. Vooral de “rijdende” sound is echt zoals in real.

PB

En mijn stom grapje hielp je natuurlijk ook niet echt vooruit. 😉

Goddank, ik ben dan enkel stom, gelukkig niet blind.Joepieeeee

PB

Speedy, er is geen “Bedankt” knopje meer, ik doelde idd op de ‘rapporteren” knop. :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.